57708Přítel bere pervitin
57708
Děkuji za rychlou odpověď. Jen doplním, že bydlíme odděleně. Teď už mi dva dny volá a pláče do telefonu, že se mi chce omluvit. Snad začít znova. Bojím se za ním jet, ale tvrdí, že už mi neublíží. Prý se mám řídit srdcem. Chtěla bych mu pomoci. Za mnou přijet nechce kvůli ostudě, kterou tady udělal.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že chcete příteli pomoci. Nicméně zároveň píšete, že se za ním bojíte jet... Partner na Vás vyvíjí poměrně velký tlak, chce, abyste přijela za ním, tvrdí, že se chce omluvit a že už Vám neublíží... Je potřeba mít na paměti, že pokud bude pervitin brát dál, tak se situace může kdykoli opakovat. Pokud nebude chtít přistoupit na léčbu, tak jste v ohrožení, že se něco podobného stane znovu. Pravděpodobně Vás přítel bude nyní přesvědčovat, že mu máte věřit, že se nic podobného nestane a že s drogami přestane. Ze zkušenosti vím, že není příliš pravděpodobné, že by skutečně sám s drogami přestal ani po takové zkušenosti a nejspíš bude potřebovat odbornou pomoc, trvejte na tom. Situace, kterou jste popisovala v předchozím dotazu, byla rozhodně velmi riziková a nebýt toho, že se Vám podařilo utéct, mohla mít i tragický závěr. Napadá mě, že by bylo možná lepší se s ním sejít nikoli u něj nebo u Vás, ale někde na místě, které pro Vás oba dostupné a pokud možno veřejné. Tedy například nějaká restaurace nebo kavárna. Jednak je to neutrální půda a jednak nemusíte mít takovou obavu, že by mohlo z jeho strany dojít k nějakému útoku. Ohledně možné léčby - nejlepší by bylo asi obrátit se na kontaktní centrum pro uživatele drog, kde nabízí mimo jiné poradenství týkající se léčby (tzv. předléčebné poradenství) a pomoc při zprostředkování léčby. Pokud byste se chtěla Vy o situaci poradit, tak je možné se na tato centra obrátit také, nabízí i poradenství pro rodiče a partnery uživatelů drog, mohla byste získat informace o tom, jak s přítelem komunikovat, jak postupovat dál, a také potřebnou podporu. Kontakty na zařízení, která by mohla být z Vašeho regionu dostupná, uvádím níže. Kromě kontaktních center jsou zde uvedené kontakty i na zařízení nabízející ambulantní léčbu. Zatím přeji hodně štěstí a dávejte na sebe pozor. Kontaktní centra: Opava, Krizové a kontaktní centrum Pod slunečníkem Hradecká 16, Opava, 746 01 telefon: 553 718 487 PhDr. Alena Nyklová http://slunecnik.wz.cz Šumperk, RES-SEF, o.s. kontaktní centrum a terénní program Zábřežská 786/20, Šumperk, 787 01 telefon: 583 212 168 Bc. Miloslav Kubíček Olomouc, Kontaktní centrum Sokolská 48, Olomouc, 779 00 telefon: 585 220 034 Řeřichová Lucie, DiS. http://www.podaneruce.cz Ostrava - Vítkovice, Kontaktní centrum, Renarkon, o.p.s. Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00 telefon: 595 627 005; 602 670 789 Jaroslava Gembalová http://www.renarkon.cz Šumperk, Kontaktní centrum Krédo PONTIS Šumperk, o.p.s. Polská 1/82, Šumperk, 787 01 telefon: 583 550 235; 774 716 020 Mgr. Miroslav Adámek http://www.pontis.cz Ambulantní léčebné programy: Olomouc, P-centrum Ambulantní program Lafayettova 9, Olomouc, 772 00 telefon: 585 221 983 Mgr. Edmund Wittmann http://p-centrum.cz Olomouc, Poradna a ambulance pro uživatele drog, gamblery, rodiče a osoby blízké Sokolská 41, Olomouc, 779 00 telefon: 585 220 034; 773 996 916 Mgr. Miroslav Charvát http://www.podaneruce.cz