kam na test drog
mamina
Dobrý den, mám vážné podezření, že dcera nejen občas kouří trávu, ale zkusila i nevím co silnějšího. Kde si mohu nechat v Praze udělat test na přítomnost drog? Lze to anonymně?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že Vás situace trápí a že máte o dceru obavy, ale bohužel neposkytujete ve svém dotazu moc podrobností, abych Vám mohla konkrétněji odpovědět. Nepíšete, kolik je dceři let, jak vzniklo podezření, že dcera kouří marihuanu a zkusila i jiné drogy, zda jste s dcerou o tomto problému mluvila... Testy na přítomnost drog lze udělat buď doma orientačním testem nebo laboratorně (v toxikologické laboratoři). Nicméně testování předpokládá spoluúčast testovaného, nelze udělat test bez jeho vědomí. Orientační testy na přítomnost drog, které se provádí ze vzorku moči, lze zakoupit v lékárně (na jeden typ drog stojí test cca 100 Kč). Ovšem testováním pouze zjistíte, zda dcera marihuanu nebo jinou drogu v posledních několika dnech užila či ne, víc se z testu zjistit nedá (tedy například, jak dlouho dcera s drogami experimentuje, jak často je bere). Navíc orientační testy bývají sice poměrně spolehlivé, ale výjimečně mohou vykázat falešně pozitivní výsledek - tedy ukáží, že dcera drogu požila, a přitom to tak není, pokud s výsledkem testu testovaný nesouhlasí, je nutné ho ověřit laboratorně, což bývá mnohonásobně dražší. Nejdůležitější ovšem je, zda máte promyšleno, co s výsledkem testu uděláte? Co se bude dít, pokud bude pozitivní, ale také, co uděláte, pokud bude negativní. Testování na přítomnost drog považuji za poslední možnost, může velmi snadno nabourat důvěru mezi dcerou a Vámi, nemusí poskytnout potřebné informace a vůbec mít žádoucí efekt. Napadá mě, že pokud byste mi napsala víc podrobností, tak bychom třeba mohly přijít i na jiná řešení. Zatím držím palce.