Vysazení Lexaurinu
mobka
Dobrý den, je mi 54 let. V roce 2002 mi byl předepsán praktickým lékařem Lexaurin 1,5 mg 3x denně pro psychosomatické problémy (jednorázové silné bušení srdce - od té doby se neopakovalo, závratě, které se skoro zcela zlepšily). Časem jsem zjistila, že se jedná o návykovou záležitost, a proto jsem dávky sama snížila na 2x denně. V listopadu 2008 v rámci předoperačního vyšetření mi byly zjištěny zvýšené jaterní testy. Do října 2008 jsem užívala alkohol ve zvýšené míře (řešila jsem tím manželské a zdravotní problémy). Lexaurin chci nyní zcela vysadit. S alkoholem jsem skončila (vzhledem k jatermím testům od října 2008 nepiji vůbec), zdravotní a manželský problém jsem vyřešila. V lednu 2009 jsem brala 1-0-0,5, poté jsem snížila na 0,5-0-0,5 a nyní skoro týden beru 0,5-0-0. Pracuji a cítím se dobře. Za jak dlouho mohu přejít na čtvrtku denně a za jak dlouho mohu lék zcela vysadit ? Mohu mít abstinenční příznaky? O jaké abstinenční příznaky se jedná a jak dlouho trvají. Děkuji mnohokrát za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tato poradna je zaměřena spíše na problematiku nelegálních drog. Pokud berete Lexaurin nadále na předpis od lékaře, měla byste s ním postup při vysazení konzultovat. Myslím, že pokud se obtíže upravily, tak je velmi rozumné medikaci vysadit, nicméně má to samozřejmě svá rizika, která byste měla probrat s ošetřujícícm lékařem (jednak postup při vysazení a snižování dávek, jednak možnost rozvoje abstinenčních příznaků a jednak riziko dočasného návratu předchozích potíží po vysazení). Takto přes internet je bohužel velmi složité diagnostikovat a doporučovat mechanismus vysazení. Bližší informace o benzodiazepinech, mezi něž Lexaurin patří, včetně informací o možném průběhu abstinenčních příznaků najdete na našem webu pod kolonkou Benzodiazepiny. Pokud by byl problém v komunikaci s Vaším lékařem, mohli bychom Vám doporučit kontakt na psychiatra (ti mají obvykle s předepsiováním i vysazováním těchto léků větší zkušenosti), se kterým byste to mohla probrat a pod jeho dohledem vysnižovat dávky a lék vysadit. Při návratu obtíží nebo při jiných psychických problémech souvisejících s vysazením léku byste měla jeho podporu. Pokud byste měla o kontakt zájem, napište prosím, odkud jste. Držím palce.