piko
sabinka
dobry den bojim se vam o me rici vic a odkud sem ze byste poslali socilku nebo policii.ale ja bych stim prestat chtela ale nemuzu protoze mi to nejde s lidma co to berou sem denne v kontattu ale oni to nezavinuji.vim ze si ome myslite ze sem parchant kterymu je cerstvounkech 15 ale opravdu mi verte ze sem udelala tu nejvetsi blbost v mim zivote .nasla sem si pritele a ten me do toho stahnul nejdriv at si dam ze mi bude uplne uzasne a ze se mi nic nemuze stat,potom uz sem to chtela sama prislo mi to krasny ale tetka uz to sice musim mit ale rozhodne nechci akorad sem jak debil mam abstaky a dam si treba 3 za den a kdyz nemam tak semnou neni rec proste vubec nic.jinak jsem tedy z plzne.chodim na skolu do dalovic na zemedelku a miluju zvirata mam sveho kone.priznam se vam ze sem si obcas zakourila marusku ale na tu se tetka nechci uz ani podivat porad jenom piko piko piko a piko.mojim rodicum to opravdu rict nemuzu 1.moje mamka by to asi uz neprezila a za druhe by me tata zabil. je to policajt a dojizdi do prace do prahy proto chodim na fetovana i domu.proc si myslite ze by to skrivani melo prasknout?ste jediny kterym sem se sverila a verim vam tak prosim nesklamte me.budu doufat a cekat na odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tato poradna je anonymní a v žádném případě se nemusíte obávat, že bychom někam posílali sociálku nebo policii. Také tím, že jsem Vám psala, že se na to dříve nebo později přijde, jsem rozhodně nemyslela to, že bych na tom já nebo někdo z kolegů z této poradny měl mít nějaký podíl. Jen to tak obyčejně bývá, že čím déle člověk užívá drogy, tím se dostává do větších průšvihů ve škole (zhoršení prospěchu, neomluvené hodiny a podobně) i doma (od lhaní, krádeže peněz, to, že rodiče naleznou Vaše náčiní k užívání pervitinu, neschopnost normální komunikace s rodiči, neschopnost fungovat při běžných úkolech v domácnosti...). Není dost dobře možné to skrývat do nekonečna, prostě se na to s největší pravděpodobností jednou přijde, obvykle ve chvíli, kdy už člověk opravdu nemá drogu pod kontrolou a chová se přinejmenším podivně. Chápu, že máte obavu to říct rodičům a že nevíte, jak by na to reagovali. Chápu, že je pro Vás obtížné s pervitinem přestat, když se pohybujete mezi lidmi, kteří drogy berou a když bere Váš přítel. Úplně jste mi ale neodpověděla na to, na co jsem se Vás zčásti ptala minule, a to, jak se cítíte v tom vztahu s přítelem, zda je to ještě i o něčem jiném než o pervitinu, jak to má s pervitinem on a zda ho vůbec napadlo, že byste s tím chtěla přestat... Ono být ve vztahu s někým, kdo bere, se v podstatě s abstinencí od drog vylučuje... Píšete, že Vás do toho stáhnul... Vím, že je těžké odolat, pokud Vám tímto způsobem drogu nabídne někdo blízký, jen je potřeba mít na paměti, že to bylo Vaše rozhodnutí. A také je nyní Vaše rozhodnutí s tím něco dělat. Možná by bylo fajn, kdybyste se o tom mohla s někým poradit, získat potřebné informace, podporu a najít nějaký vhodný postup, jak pokračovat dál. Nabízím Vám odkaz na tzv. kontaktní centrum pro uživatele drog, kam je možné zajít zdarma a anonymně, můžete i bez objednání (ale asi by bylo lepší tam zavolat, říct, že byste potřebovala poradit a pak přijít rovnou na schůzku s pracovníkem centra). Nemusíte mít z ničeho obavy, informace o tom, že jste tam byla, se nikam nedonesou, jak už jsem psala, můžete využít té konzultace anonymně. Nikdo Vám hlavu neutrhne, kolegové tam jsou právě pro lidi, kteří mají problémy s drogami a kontaktní centra jsou nejen pro ty, co s tím přestat chtějí, ale i pro ty, co přestat vůbec nechtějí. Nikdo Vás nebude odsuzovat a hodnotit. Zvažte to a uvidíte. Zatím přeji hodně štěstí. Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s. Kontaktní centrum Havířská 11, Plzeň, 301 00 telefon: 377 421 374 Mgr. Dagmar Špillerová http://www.cppt.cz