info
m.
Dobry den,je mi 30let,mam F192(opiaty alkohol,vsechno),jsem zhruba 2mesice po sve 2.lecbe a abstinuji,rad bych si popovidal s lidmi(jde mi predevsim o mlade lidi),kteri maji stejnou zkusenost,existuji nejaka fora,chaty nebo srazy techto lidi nebo to je jen utopie???dekuji za odpoved s pozdravem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ohledně chatů nebo fór na internetu - jedno z fór pro mladé lidi, kteří měli zkušenosti s drogami najdete např. na www.odrogach.cz/index.php?disp=diskuze&p=3&sess=. Na internetu jistě narazíte i jiná, jejich přínosem si ovšem nejsem úplně jistá. Nicméně možností, jak se potkat s lidmi s podobnou zkušeností, je jistě víc. Jednak existují doléčovací centra pro lidi po léčbě, kde můžete využít individuálních konzultací s odborníky (poradenství týkající se sociální, rodinné situace, pomoc při hledání zaměstnání, ale také podpora při zvládání zátěžových situací a prevence relapsu, psychologické poradenství), ale také skupinových setkání s lidmi po léčbě, kteří centrum navštěvují. Programy jsou ambulantní, zpravidla bezplatné. Také je možnost setkání v rámci skupin AA (Anonymní alkoholici) nebo v rámci svépomocných skupin nebo i odborně vedených klubů či skupin pro lidi po léčbě, které občas fungují u jednotlivých léčeben (tuším, že takto fungují setkání např. v PL Bohnice). Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla nějaké kontakty doporučit. Myslím, že osobní setkání a podpora bude užitečnější než internetový chat. Gratuluji k abstinenci a přeji hodně štěstí.