sár
Dobrý den, již od dětství se léčím s bolestmi hlavy, migrénou...Stále užívám geratam, lamictal..dle ordinace neurologa. K léčbě a životu s bolestí hlavy patří i analgetika. Na bolest mi pomáhá Tralgit 50mg. capsle. Užívám max. 2 denně , ale deně je opravdu beru spolus dalšími viz. výše. Chtěla jsem tralgit vysadit, abych pořád nepolykala tolik lélů, ale bylo mi nevolno, bolela mě hlava, cítila jsem se slabá, motala se mi hlava a byla jsem nervozní..Také jsem velmi nesvá, když tyto léky na bolest zapomenu...Beru je již několik let a myslím, že jsem na nich "závislá" a samotné mi nejde to zvládnout. Neexistuje někde nějaké několikatidenní hospitalizace, kde se mi podaří vyšistit tělo z tohoto léku?. .lékař mi říkal, že mohu být ráda, že mi na tu bolest něco zabírá????.. Ale je to jako když kuřák zapomene cigarety, ...Kvuli bolesti hlavy jsem odbourala již kouření a 6 let nekouřím, to bylo těžké, ale vyšlo to..Dále pak jsem si nechala operovat oči, abyani vada očí nezpůsobovala bolest hlavy...No má děti a nechci mít pocit, že jsem závislá na léku. Ale nejde mi to samotné je přestat brát...Máte nějakou radu? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to obtížná situace a že byste si přála s tím užíváním něco udělat. Myslím, že popisované stavy, které jste pociťovala při vysazení Tralgitu, skutečně souvisí s fyzickou závislostí na léku. Přístup Vašeho lékaře si mi jeví jako poněkud zvláštní, nicméně otázkou vždy je, nakolik jsou rizika užívání léku závažnější a významnější než výhody jeho užívání, pokud převažují benefity nad riziky, tak je to spíše argument pro užívání léku... Samozřejmě to není možné posoudit takto přes internet. Myslím, že by v tuto chvíli bylo nejlepší zkusit se obrátit na odborníka-psychiatra, který by Vám mohl lépe ohledně závislosti na léku poradit a pokusit se vymyslet nějaké řešení. Jsou i možnosti hospitalizace, o níž píšete. Několikadenní hospitalizace (detoxifikace, trvající obvykle týden až deset dní) by Vám pomohla se v chráněném prostředí za lékařské pomoci zbavit abstinenčních příznaků, několikatýdenní hospitalizaci (léčbu) je také možné absolvovat, pokud by to bylo potřeba. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit kontakty na kolegy či zařízení, kam je možné se obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.