je mi fajn a zároveň hrozně
meexxiko
Zdravím..... děkuji za zprávu..nejdříve dokud na to myslím, jak jste nerozuměl větě,že toho hodně sním,atd.... Jde o to že posledních pár dní konzumuji velké množství potravin,a nerad bych se váhově vrátil tam, kde jsem byl před pár měsíci.... Opravdu jste mi udělal radost, že mamina s těma lékama je v pohodě... :-) alespoňť někdo.... Teď k sestře - abyste měl přehled- vím stoprocentně, že má někde na internetu dotaz..jmenuje se Tereza,její přítel Filip...e-mail má Terezablazkova1@seznam.cz - třeba po ,,znovupřečtení,, jejich problému, budete moci odhadnout, jestli je ještě možné ,,nějaké,, soužití třeba všech třech - vzájemná podpora! Mě dávala ,, za vinu,, že začala s perníkem, prej ho chtěla vyzkoušet, aby věděla, proč ho beru... - Já se tak nějak z bytu ,,ztratit,, na delší dobu ASI nemůžu, nájemní smlouva je psaná na mně..a hlavně nemám kam....zítra-tedy dneska mám 2 pohovory na práci,tak snad už to konečně výjde.. -Když jim řeknu ať odejdou tak nebudou mít kam jít,budou někde ,,zevlovat,, a to nemůžu dopustit!! I když je starší , mám takovej vnitřní pocit,že se o ní musím postarat, co to půjde...Myslím,že riziko ,,obdržet,, od nich drogy je minimální, protože tereza mi nechce dávat už ani teď, a to mi jeste tak minimálně gram dluží... K mementu..beru to s nadsázkou,je mi jasné,že ne všichni jsou předem mrtví...teda díky perníku :-) Ale to mi bylo fakt psychycky zle a nějak jsem si na to vzpoměl při myšlence jak mám přestat...a hned bylo po přemýšlení...chvíli splín a pak jehla v ruce.....špatný řešení...ale to samé teď...zase nejsem čistej...:-( a to jsem byl docela unavenej, že bych lehl a spal....ale jelikož jsem měl u sebe, taxem si dal... Teď k tomu, jestli se pamatuji na to, jak jsem přestal brát v minulosti po roce fetování...To šlo úplně samo!!!našel jsem si B Y T -v něm bydlím doposud --- P R Á C I , přítele, který mi dal ultimátum buď já nebo piko...neváhal jsem..asi po necelém půlroce jsem se rozešli,byl jsem zralej na psychinu,asi půl roku jsem bral myslim ZYLORAM a FROMIN (nebo tak nějak) abych byl v pohodě a abych vůbec spal... no a pak mi někdo perník nabídl.... ,,nějaká dobrá duše,, :-( a už to šlo z kopce....pomalu,ale jo tak a poslední bodík.. - Odborná pomoc při abstinenci... já budu jedině rád, protože mám ten dojem-- vlastně vím to--vidím to na sobě při ,,domácím,, abstinování--- že sám to nezvládnu, a bohužel se ke mě otočili všichni zády ( ti kteří to o mě vědí) .. kdo to neví, tak ho do toho moc tahat nechci..každej má problémů svých dost... Jediný kdo mi nabídl pomoc---VY ---SPOLUBYDLÍCÍ(nefeťák) ---Kamoška-odnaučená perníkářka mi pomáhá hledat práci ---a ještě jedna kámoška, co mi nabídla odvoz do ,,léčebny,, Takže bych byl rád, kdyby mi poradil odborník...je třeba možnost kontaktu s Vámi i mimo internet? Třeba zajít na kávu nebo že bych přišel za Vámi ,,do práce,, ?? kdyžtak kdybyste měl náladu a chuť tak mi prosím pošlete SMSku,nebo zavolejte a já dorazím..776 20 55 12.na internet se dostanu asi až večer nebo ráno...čím dřív začnu abstinovat, tím asi líp... tak já Vám děkuji, a zatím se mějte líp než já... jdu si dát...aspoňť trochu...asi to neslyšíte rád, ale chci být upřímný,aby Vaše snaha měla co možná největší efekt...Tak hezký začátek dne:-)

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím Honzo, sám nejlépe víte, jak se Vám domácí abstinování daří. I o tom píšete... Vaše rozhodnutí vyhledat odbornou pomoc v této situaci schvaluji. A neodkládal bych to. Mám o Vás strach, aby jste po dalším, x-tém neúspěšném samostatném pokusu abstinovat (např. někde na chatě) neztratil víru,chuť apod. Oslovil jste mě. Bohužel Vás musím zklamat. Věřte však, že to není o nechuti. Aktuálně pracuji mimo drogovou oblast a nejsem schopen Vám poskytnout soustavnou poradenskou pomoc tváří v tvář. Pokud bych pracoval v kontaktním centru či v ambulantní léčbě - poblíž Vás, nebyl by to problém. Nyní zvládám pouze takovéto internetové poradenství, s frekvecí, kterou již znáte. Více nejsem schopen. Nechci Vás v tom ale nechat samotného. Napište mi proto odkud jste a já Vám dám kontakt na nějakou osobu či zařízení ve Vašem okolí. Na někoho, kdo se s Vámi bude pravidelně scházet a bude Vám moci nabídnou více, než já po internetu. Jestli Vám to nějak pomůže, mohu Vás odkázat na nějakou osobu, kterou osobně znám. Tedy pokud někdo takový ve Vašem městě je. Nyní k sestře. Situaci nijak nerozsoudím. To je na Vás. Dám Vám ale několik postřehů, které shledávám jako důležité. Žijete v jednom bytě a všichni tři berete. Nedá se říci, že zrovna rekreačně. Jedna věc je taková technická. Nevím, jak je to s placením nájmu. Pokud někde narůstá dluh, který není z čeho hradit (u sebe takovu situaci uvádíte - žádný příjem, není už co zastavit...), nepůjde to do nekonečna. Něco se bude muset změnit. Nebo časem může nastat to, že půjdete "zevlovat" všichni tři. Další věc je vzájemná podpora. Ona funguje, ale na obě strany. I když se všichni rozhodnete a v jeden den přestanete brát, je třeba počítat s tím, že jeden z Vás to nevydrží a dá si. Ostatním ani nemusí nabídnout. Nicméně až uvidíte např. sestru, která si dala, rozjede Vám to slušné chutě. Rozjedou Vám je i místa a věci spojené s tím, kde jste bral. Ale v jednom bytě tomu budete přeci jenom blíže. A až ten, který začal opět brát bude mluvit o tom, že to stejně nemá cenu a o co že to vlastně usilujete.... On je nyní přeci tak v "pohodě"... Není to jenom o tom, jestli Vám dá, nebo ne. Malý příklad od jinud. Jdu se dvěma kamarády do hospody na dvě piva a řekneme si, že chceme být do deseti doma. Znáte něco takového? Jak to dopadá, když si oba v 9.50 objednají další pivo. Přiznám se, často to nezvádnu a v deset doma nejsem :-) Nevím, jestli jsem Vám dostatečně odpověděl. Pokud cokoli, napište. To, že se nesejdeme, neznamená, že od Vás dávám ruce pryč. Držte se. Tomáš