Alkohol
Niki
Dobrý den,mám takový problém se svojí matkou (60 let), je to alkoholička a zatím si to stále nechce připustit. Navštěvuje psychiatra ještě kvůli jiným problémům a dvoje prášky, které od něj má zapíjí pivem, vínem, prostě vším. S její lékařkou jsem v telefonickém kontaktu, jaterní testy přímo na alkohol má několikanásobně překročené a akorát máma všechny okolo přesvědčuje, že se vlastně nic neděje. Jezdím domů hrozně málo, (je to pro mě spíš depresivní) a proto vidím změny, jak to s ní pokračuje- plouží se po bytě, zpomalené pohyby, drmolí....nateklý obličej.Lékařka jí zakázala pít ( k lékům vůbec nesmí)., ale znáte to...Nejlepší by bylo nechat ji hospitalizovat, jak ji máme ale přesvědčit? Táta už to zabalil, je rád, že je doma klid a nechá ji, ať si dělá, co chce, jinak doslova šikanovala celou rodinu a bylo pořád dusno. Díky tomu, že se vše táhne hrozně dlouho, ubijí mě to taky. Dávno nemáme vztah jako matka a dcera, ale je to přece jen Máma a chci jí pomoct.

Odpověděl: Aleš Termer
Přeji hezký den, pokud to jen trochu jde. Úplně vám rozumím. Musí to být opravdu těžké. Zvlášť když jde o mámu. Možná ani netuší jak moc o ní stojíte. Myslím, že byste se měla v tuto chvíli postarat hlavně o sebe. Podle toho co popisujete to nevypadá, že by se vám v tuto chvíli podařilo matku přesvědčit, aby se sebou něco udělala. Navíc by se to moho otočit proti vám a celou situaci ještě zkomplikovat. Pro řešení takto po internetu je to hodně komplikované. Pokud byste měla zájem, domluvte si kontakt v Café Therapy v Poradně pro rodiče. Sídlí ve Školské ulici blízko Václavského náměstí(viz. kontakt níže). Poradna pracuje s rodinnými příslušníky (tedy nejen rodiči), kteří mají ve svých řadách závislé či problémové členy. Myslím, že by vám mohlo pomoci si o tom promluvit s někým tváří v tvář. Zde slíbený kontakt: Poradna pro rodiče Café Therapy, Školská 30 110 00 Praha 1 Telefon: +420 739 268 527 +420 284 824 234 Email: ctrnacta@sananim.cz Držím palec a vytrvejte A.T.