jjj
Zdravím. Rád bych Vás požádal o radu. Budou tomu čtyři dny, co jsem se vyrazil bavit na taneční párty. Popíjel jsem pouze pivo, když po nějakém pátém kusu přišel kdosi s nabídkou "speedu". Samozřejmě posílen alkoholem jsem na tento experiment kývl. Dále si pak už pouze vzpomínám, že jsem se probral doma a že onu noc jsem pil hodně tvrdého alkoholu. Vzhledem k tomu, že jsem zvyklý každý den sportovat, alkohol nepiji a návykové látky neužívám, zajímalo by mne, kdy se mohu vrátit k plné sportovní zátěži a kdy látka bude z mého těla zcela vyloučena, popř. jak tomu mohu nejlépe pomoci. V současnosti se necítím příliš dobře a mám výčitky z oné noci, což mi ovšem vzhledem k množství alkoholu a tohoto svinstva které jsem do sebe dostal, přijde asi logické. Rád bych také věděl, jestli to má nějaký vliv na kvalitu spermií. S přítelkyní plánujeme potomka a byl bych velmi nerad, pokud by se tento můj experiment měl někde dále odrazit. Mnohokrát Vám děkuji a přeji krásný den.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Sám píšete, že jsem si vědom toho, že to nebylo moudré rozhodnutí... Nicméně k Vašich otázkám ad 1) Myslím, že ke sportovní zátěži se můžete vrátit bez problémů v okamžiku, kdy se budete cítit fyzicky dobře. Předpokládám, že v tuto chvíli Vás pronásleduje spíše kocovina morální než fyzická, příznaky provázející alkoholovou kocovinu i "dojezd" po užití "speedu" by měly být již po 4 dnech za Vámi a sport organismu i psychice pomůže se z této zkušensoti oklepat, rozhodně Vám to nemůže nijak ublížit. ad 2) Předpokládám, že pokud mluvíte o "speedu", jedná se o stimulační drogu na amfetaminové bázi (obvykle se takto nazývají amfetaminy, někdy metamfetamin-pervitin). Z krve se dá tento typ drog detekovat 1 - 3 dny po posledním užití, ze vzorku moči cca do dvou týdnů, výjimečně déle, s tím, že doba detekce se odvíjí od předchozí frekvence a intenzity užívání. V případě jednorázového experimentu bývají testy do týdne negativní. Urychlit se to nijak zvlášť nedá. Organismu pomůže, pokud budete dodržovat zdravý životní režim jako předtím. ad 3) co se týče kvality spermií, tato jednorázová zkušenost by na to neměla mít vliv. Jsou popsané potíže s kvalitou spermatu, které souvisí s dlouhodobým užíváním konopných drog, ale jednorázového experimentu s amfetaminy se to netýká. Takže hodně štěstí a buďte na sebe příště opatrnější.