Tramal
Anka
Dobrý den, včera jsem vysadila Tramal. Brala jsem ho asi 3 týdny, byl to ten "s pumpičkou". Ani nevím, kolik jsem ho brala, bylo to 2 x denně tak 30 - 40 dávek. Včera mi bylo dost špatně, hlavně hrozná zima a třesavka. Ani dnes mi není nejlíp, bolí mě hlava a zase je mi zima, ale už je to lepší. Za jak dlouho to tak pomine? Ještě chci dodat, že jsem docela hubená a teď skoro nemůžu jíst, takže se to na tom také podepisuje. Ještě bych asi měla dodat, že je to recidiva poté, co jsem byla asi rok "čistá". Chodím k psychiatrovi, beru antidepresiva, ale nějak to není "ono". Mám strach se komukoli svěřit, nechci je zklamat. Všichni lidé okolo se ke mně chovají hezky a stydím se jim říct, že jsem zase selhala.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po vysazení tramalu Vám může být špatně fyzicky tak týden, bude to hodně nepříjemné. Pak je tu ještě psychická stránka závislosti. Té se zbavit bude složitější. Chápu, že se Vám nechce svěřovat blízkým, pokud máte pocit, že byste je zklamala. Rozhodně byste ale o svém zneužívání Tramalu měla říct psychiatrovi. Před tím se stydět nemusíte, je to jeho práce, nebude si Váš relaps brát nijak osobně (to, že Vám asi "vynadá", je jiná věc, to je také součástí jeho práce). Pokud Vám nestačí antidepresiva, která užíváte, měla byste s ním mluvit o možné změně medikace a hlavně řešit v terapii příčiny, proč antidepresiva i opiáty užíváte.