pro Báru Orlíkovou - rozšíření zornic
Tom
No, přiznávám, že s pervitinem jsem se už ve svém životě potkal a i když nejsem žádný kovaný feťák s jehlou na stolku, nějaký čas jsme spolu strávili. Někdy víc, někdy míň. Měl jsem období, kdy jsem šňupal denně (cca 1 gram týdně) a období kdy méně často (1 gram za měsíc) a mezitím jsem třeba několik let nebral vůbec, ale NIKDY jsem u sebe nepozoroval ty rozšířené zornice. Vždy jsem byl uživatel samotář, takže nemám moc možností srovnání, ale jednou dvakrát jsem na někom rozšířené zornice viděl a opravdu při tom z duhovky zbýval jen malý kroužek. A to jsem já nikdy na sobě nepozoroval. Ne že by na tom nějak záleželo, jen nevím co si o tom mám myslet. Nemyslím si, že by mě celou tu dobu dealer nacpával opiáty, myslel jsem si, že toho třeba prostě neberu tolik jako někdo jiný... ale intoxikaci jsem samozřejmě pokaždé pociťoval, jinak bych to asi nedělal :-)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel takto přes internet se nedá moc posoudit, čím by to mohlo způsobeno, zda se jedná o nějakou individuální odlišnost... Nicméně pervitin skutečně působí na rozšíření zornic, předpokládám, že byste i u sebe pozoroval nějakou změnu, pokud byste měl možnost porovnat vzhled vlastních zorniček ve střízlivém a v intoxikovaném stavu, i když třeba ten rozdíl nebude tak markantní jako u někoho jiného. Nicméně ta porovnání s jinými mohou být také dost subjektivní... Dělat si z toho alibi, že neberete tolik, jako ostatní, není myslím úplně rozumné... :-) Zda to může nebo nemůže být způsobeno složením zakoupené drogy (zvlášť pokud ji kupujete stále z jednoho zdroje), na to bychom potřebovali test látky provedený v toxikologické laboratoř, což asi není zcela reálné.