...fetovala...
No one
Zdravím, měl bych sérii dotazů. Některé budou asi z úplně jiného oboru, ale v podstatě vycházejí z jednoho a toho samého problému. Já (jako bývalý hulič trávy) chodím s kamarádkou. Kamarádka ve 13 letech (zhruba před rokem a půl) chodila s partou hulit, fetovat. (Tráva, kokain, haš, perník, lsd, herák). Nějak přesně nevím co se stalo, ale najednou se vším sekla. (neuvěřitelný, nemožný). Mezitiím ji umřelo sedm kámošů (drogy). Někdy pak jsme se seznámili. Říká, že už nic nebere. Jenže teď trpí depresemi (trvajícími v řádech měsíců), které neumí řešit. Dřív je řešila těma drogama, ale ty teď nemá. Takže se dost často stává, že mi napíše, jestli si má vzít heroin nebo ne. Většinou to nějak vyřešíme. Ode mě odkoukala sebepoškozování. (Tím, jsem zase řešil svý drogový mindráky já). Snažím se jí zakazovat obě věci. Ale nevím jestli je to dobře. Její rodiče ji posílají za psychiatrem. Ale to nějak nic moc neřeší. No, takže moc nevím co mám dělat. Svůj problém (na který tu hledám nápovědu) bych vytyčil těmito body: 1/ Je určitá pravděpodobnost, že pořád něco bere. 2/ Ona má mindrák => chce si něco vzít => já mám mindrák => pořežu se => její mindrák se zvětší. 3/ Její bývalí kamarádi (feťáci), ji pořád otrvaujou a chtěj po ní "něco". 4/ Neznáme žádnej způsob jak řešit svý problmy. Snad sem v tomhle krátkém odstavečku alespoň trochu vylíčil co mě trápí. Vím, že je tenhle dotaz hodně naivní a že je tu plno dalších lidí, kteří sou na tom mnohem hůř, ale potřeboval bych alespoň trochu nasměrovat, co bych měl (u)dělat, protože sám sem bezradný. Je mi jasný, že bych měl zažít u sebe tím sebeníčením... ...ale třeba: má smysl ji zakazovat něco si brát? Už nemžu pro ni najít motivaci k tomu, aby to nebrala, takže zakazuju.

Odpověděl:
Dobrý den, to, co vám napíšu, se vám možná nebude líbit, ale měli byste vyhledat odbornou pomoc. Vzhledem k vašemu mládí a nedostatku ostatních informací si nejsem jist, které zařízení by pro vás bylo vhodné. Proto by bylo na místě, kdybyste zavolali do nejbližšího kontaktního centra a objednali se na pohovor. Můžete tam přijít zcela anonymně. V káčku s vámi proberou detailněji celý problém a doporučí další postup. Potřebujete-li kontakt, napište odkud jste a my vám vyhledáme nejbližší zařízení. Obávám se, že problém, který popisujete je příliš spletitý na to, aby se dal řešit jen s pomocí drogové poradny. Hezký den. TN