Jak poznám na dívce 24 let jestli nebere občas tak jednou za 14 dní pervitin.asi před 2 roky v tom hodně lítala. V práci je hodně unavéná ale potom zjistím že nespala celý den a noc. A nechce abych jí viděl.hodně rada o pervitinu mluví a řiká že to je životní boj a že v tom jí nemam věřit. Ale jak příde toto období,řekne pokud udělám blbost tak ty to řešit nebudeš.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Z Vašeho dotaz nemám moc informací a nevím, jaký máte k dotyčné dívce vztah. Pokud pervitin brala před dvěma lety a v současnosti se u ní objevují stavy únavy poté, co v noci nespí (jeden z typických příznaků užívání pervitinu je nespavost a noční aktivita), o pervitinu ráda a často mluví, nechce, abyste jí v určitých chvílích viděl, o pervitinu říká, že je to její "životní boj" a že jí v tom nemáte věřit, tak je jistá pravděpodobnost, že opět drogy bere. Poslední větě "Ale jak příde toto období,řekne pokud udělám blbost tak ty to řešit nebudeš" asi úplně nerozumím, zda se Vám snaží říct, že pokud si opět vezme drogu, není to Vaše věc...? Konkrétnější odpověď Vám na základě Vašeho stručného dotazu nejsem schopná dát. Užití pervitinu se při akutní intoxikaci dá poznat podle rozšířených zornic, dotyčný nepotřebuje spát a nepociťuje hlad (častým průvodním příznakem je výrazné hubnutí), je to stimulační droga, která povzbuzuje tělesnou i psychickou aktivitu. Po odeznění účinku následuje tzv. dojezd, fáze vyčerpání, deprese a úzkosti, podrážděnosti. Více podrobností najdete v textu o pervitinu v rubrice Stimulační drogy na této stránce. Nevím úplně, k čemu potřebujete informaci, zda dotyčná bere pervitin nebo ne a jak se to odrazí ve Vašem vzájemném vztahu. Pokud zjistíte, že dívka pervitin užívá, jaké budou Vaše závěry...?