ztratil jsem vše. jak z toho ven
Stenly
Dobrý den Když mi bylo 17 chytil jsem se party s kterou jsem 4 měsíce bral drogy a začal být drogově závislí na pervitinu který sem šnupal pak bral i nitrožilně. Jednoho dne jsem si dal papíra jak tomu říkali mezi sebou a přestal jsem věřit lidem kolem sebe a hlavně té partě. Řekl jsem si že už drogy nevezmu do ruky. A taky ne.. 8 let jsem byl čistý ani konopí jsem nekouřil. za tu dobu jsem se oženil a mám krásnou holčičku. Jen že díky tomu že jsem hodně pracoval a nebyl skoro vůbec doma tak jsme se rozváděli.Po rozvodu mně to sebralo ale na drogy jsem ani nepomyslel. Pak jsem se seznámil s dívkou která byla moc faj. Jednoho dne začla chodit s klukem který kouřil marihuanu. Postupem času jsem zjišťoval že se sní něco děje a že sní je něco v nepořádku. Občas za mnou přišla do garáže na pokec když ten její byl někde fuč s kamarády a viděl jsem jak se mnění. Hodně mi to vadilo protože jsem ji mněl rád a nechtěl jsem aby ji zničil. Tak jsem tedy zasáhnul a snažil se ji od té party a od něj odtrhnout. Tím jak jsme spolu trávili více času tak se srovnala ale taky jsme zjistili že nám je spolu moc krásně jen jsme své city před sebou skrývali ze strachu že ten jeden nebude chtít druhého kvůli většímu věkovýmu rozdílu její rodina mně už znala akorád si myslala že mně dají dohromady s jejich starší dcerou. Po půl roce jsme si své city daly najevo a vznikl nádherný vztah.S rodiči jsme mněli trochu broblémy ale mi se nevzdávali. Pak se do toho vložili i sestry a snažili se nás rozdělit stůj co stůj což se jim jednou málem povedlo a nepřestali ani potom a furt se něco řešilo. Do toho jsem mněl hodně práce v garáži a časově jsem nestíhal. V tu dobu se objevil kamarád a že mi pomůže v garáži a pak se tu oběvil i pervitin. Několikrát jsem řek ne až jsem povolil.Práce začla odsejpat a už jsem se tak nezabýval tím co zas budu muset řešit ve vztahu i trávil více času v garáži a vydělal více peněz ne tedy na drogy ale aby jsme mněli více peněz protože splácím nějaké ty dluhy z manželství. Natož mi dohodil kluka který chtěl opravit auto jen že to byl člověk který pervitin bral jako náhradu za peníze což mnělo za následek stálí přísun drog. A takhle to šlo půl roku až jsem se přítelkyni přiznal protože to krásné co jse vybudovali najednou šlo vniveč. V tu chvíli řeka že je mezi námi konec protože jsem ji řek moji minulost. Trvalo to několik dní ale opět se vrátila a odpustila mi věděl jsem že jestli to udělám mohu ji ztratit nadobro. Tak jsem přestal...a vymazal všechny kontakty. Nakonec přišlo to že se jeji rodina mněla stěhovat 400km od místa než kde jsme s miláčkem bydleli a chtěli ji vzít ssebou natož se oběvili její sestry ta ty byli proti aby tu zustala.Nakonec se odstehovali a s beruškoou jsme tu zůstali. Pro ni to bylo dost těžké a začlo se ji ztýskat což je pochopitelné. Já chodil do práce a mněl jsem práci doma nemohl jsem tam sní jezdit. Vždy jsem byl zvyklý že jsme stále spolu protože když potřebovala tak rodiče mněla 15 minut od baráku. Bylo mi dost ouzko a takyjsem se opět bál aby ji tam sestry nezmanipulovali což se poprvé hned stalo. A opět to narušilo náž vztah a pak už ani nevím kdy jsem zase začal s pervitinem. Snažil jsem se nějak více trávit čas s přítelkyní a šlo to tedy jak kdy ale šlo a postupně jsem bral míň a míň. Jenže tohle jsem nemohl přítelkyni říct protože jsem se bál že bude konec a že se odstěhuje k rodičům.Tak to šlo tak že 14 dní tři tejdny to bylo bezvadné pak se oběvil nějaký vážnější problém a bylo zas zle... chtěl jsem být sní ale mněla také své zájmy a vždy jsme se pak pohádali.Takhle to šlo až do těchto vánoc kdy jsme mněli jet spolu ale diky sestřičkám jsem tam nemohl. Byli jsme tedy ve spojení ale kolikrát ani nenapsala a já si prostě vzal. Po vánocích přijela jak vymněněná a řekla že přemýšlí nad tím jestli se neodstěhuje a furt ji psali nějací kluci. Dopadlo to tak že jsme si furt něco vyčítali a ona si dělala co chce a furt kontrolovala telefon začal jsem žárlit jako nikdy před tím a začal fetovat dá se říct 2x do tejdne. A řek jsem ji ad se tedy odstěhuje. dnes to jsou dva mněsíce co je zpět u rodičů. Nekomunikujem spolu a když jo tak se jen pohádáme a že prej nic nechápu a nic nevím. Kamarád mi říká že si semnou jen hraje ale já ji věřím tam někde v hlouby duše. Moc mi chybý a stejská se mi ...vím že tohle to udělali drogy ale poslední dobou před vším utíkám a drogy beru skoro každý den.Začal jsem mít problémy v práci i ve všem okolo ktomu jsem se vrátil k jehle.Chci to zastavit, protože vím jak mně to může zničit. Chci stím jednou pro vždy skoncovat. Už nechci ztratit nic co je mému srdci blízké a na kom mi hodně záleží. PŘIPADÁM SI UŽ JAK BLÁZEN

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že v tuto chvíli by bylo asi nejlepší vyhledat nějakou odbornou pomoc a pokusit se něco udělat se závislostí na pervitinu. Jinak nebudete mít šanci řešit ani jiné své osobní záležitosti s přítelkyní, ani se věnovat dceři, která Vás jistě také potřebuje. Komplikovaně popisujete vztah s přítelkyní, nicméně závěr je ten, že přítelkyně již dva měsíce bydlí u rodičů a dokud se nedáte dohromady, tak se v tomto ohledu nemůže nic změnit. Nedokážu posoudit, nakolik za rozpad vztahu mohly drogy či jiné potíže a ani nedokážu posoudit, zda je možné, aby vztah pokračoval, pokud přestanete drogy brát. Nicméně pokud je brát budete, tak je šance na změnu minimální. Píšete, že začínáte mít problémy v práci, začal jste uživat injekčně... Myslím, že není moc na co čekat. Podle Vašeho popisu toho, v jakém stavu se nyní nacházíte, bych nepovažovala za moc reálné, že se Vám z toho podaří dostat svépomocí. Napište mi, odkud jste a kolik je Vám let (z Vašeho dotazu to jen odhaduji), a já Vám zkusím doporučit někoho z kolegů, na koho byste se ve vašem regionu mohl obrátit. Zatím držím palce.