.....
meexxiko
zdravím....tak jsem to nevydržel a dal jsem si....už mám dojezdovku..je mi hrozně ale nemam dalsi,a nejsou peníze....a prodat uz nemam co,mam už jen ten starej mobil a ten nedam z ruky... Ale mam ještě jeden dotaz, moje matka bere minimalně 5let: ,, Olfen100retard ,, Doktor jí je už nechce psát. Asi před měsícem jsem byl u své obvodní lékařky že mě bolí záda,atd....tak mi je pro ní napsala, ale mamka už zase chce...říkal jsem mámě,že tam přece nemůžu chodit každej měsíc....je nasraná....Může na těchto lécích vzniknout návyk?? To už by byl mazec já,ségra, i mamka....

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím Honzo, odpovím Vám na oba dotazy zároveň. Druhý dotaz a odpověď na něj nemusíte hledat, najdete tam to samé. Začnu tím, co je pro mě méně důležité. Podíval jsem se na lék Vaší matky a snad Vás uklidní, že nepatří mezi léky s rizikem vzniku závislosti – jako např. Tramal. Matku tedy můžete ze seznamu závislých osob škrtnout :-) Není na tom stejně jako Vy a sestra, u které se na chvíli zastavím. Ptáte se, jak ji i s přítelem přesvědčit. Obávám se, že to není ve Vašich možnostech (a ani jiných lidí). I když na to přistoupí, nejspíš to nebude dlouhodobě fungovat. Je velmi pravděpodobné, že dříve či později si jeden z Vás dá a ostatní se nejspíš přidají. Ale to sám víte, jinak by jste se na to neptal. Jestli chcete přestat brát, je jistější radikálnější řešení situace. Odstěhovat sestru s přítelem, anebo dočasně sebe. Co si o tom myslíte? Pokud jde o Memento, nevidím situaci tak černě. Rozhodně se nepodepíši pod to, že všichni jsou mrtví anebo umřou. A ani u Vás nevidím žádný důvod, proč by jste to neměl zvládnout. Ostatně popisujete, že po roce braní jste rok nebral. A to není tak málo. Pamatujete si, jak se Vám to povedlo? A ještě poslední dotaz. Je pro Vás přijatelná varianta – začít abstinovat s odbornou pomocí? Nechci, aby jste měl pocit, že Vás do něčeho tlačím (viz. sestra, léčba). Jenom mi to přijde efektivnější. Každopádně všechna rozhodnutí jsou na Vás a já je budu respektovat. Ať jsou jakákoli. Mějte se. Tomáš PS. Možná to není důležité – ale nerozumím větě: „strašně moc toho snim….s takovou to mam za chvíli zpět a to rozhodně nechci…