konec konce...třeba...
meexxiko
zdravím Vás Tome... díky za odpověď a za info... chtěl jsem abstinovat, ale všechno mě zrovna ten den tlačilo k tomu abych si dal,že mi bude líp....a bylo...chvíli.... měl jsem od pátka v 9večer poprvé do soboty do 7 ráno...ještě jsem nespal...ale jsem ,,v pohodě,, byl jsem v přírodě asi 3hodky a to mi pomohlo....ale strasně moc toho snim... s takovouhle to mam za chvíli zpět a to rozhodně nechci.... Abces,žíly...používám BETADINE, a abces zmizel:-)koupím si ještě ten HEPARIN na žíly. Těď mám v kapse jěště perník za 200,- ale nechci si ho dávat...chci to zkusit vydrzet...to je hrozný jak nad tím přemýšlím...nejhorší věc pro mě byla pár dní zpět když jsem se hystericky rozbrečel nad větou z mementa: ,,Všichni tito lidé jsou mrtví, zemřeli, jak narkomanské zákony kážou, na předávkování, na špinavé příměsi v drogách, nebo sebevraždou když už nevěděli kudy kam..,, já to všechno vím a stejně do toho vlítnu...a to rovnou po hlavě....2 hodiny na to jsem si střelil... Myslím, nebo spíš vím, že šňupání mě nebaví,párkrát jsem to zkusil, když nebyly čistý, a mě tam chybí ten nájezd, ten pocit jak to tlačim do žíly... K mé zkušenosti s pikem v minulosti: zhruba od 16 jsem bral rok docela intenzivně...cca 3krát týdně...pak rok nic pak pul roku 2krát za měsíc,půl roku 1 týdně...a ted jsem v tom až po uši...Telefon jsem zastavil na měsíc,takže zatím mám čas...zatím mám erární...zatím mi stačí... Tak přeji dobrou noc,nebo asi to budete číst ráno:-)) jo a ještě k těm tématům, s čím bych chtěl pomoci děkuju,mějte se fajnově..Honza

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím Honzo, odpovím Vám na oba dotazy zároveň. Druhý dotaz a odpověď na něj nemusíte hledat, najdete tam to samé. Začnu tím, co je pro mě méně důležité. Podíval jsem se na lék Vaší matky a snad Vás uklidní, že nepatří mezi léky s rizikem vzniku závislosti – jako např. Tramal. Matku tedy můžete ze seznamu závislých osob škrtnout :-) Není na tom stejně jako Vy a sestra, u které se na chvíli zastavím. Ptáte se, jak ji i s přítelem přesvědčit. Obávám se, že to není ve Vašich možnostech (a ani jiných lidí). I když na to přistoupí, nejspíš to nebude dlouhodobě fungovat. Je velmi pravděpodobné, že dříve či později si jeden z Vás dá a ostatní se nejspíš přidají. Ale to sám víte, jinak by jste se na to neptal. Jestli chcete přestat brát, je jistější radikálnější řešení situace. Odstěhovat sestru s přítelem, anebo dočasně sebe. Co si o tom myslíte? Pokud jde o Memento, nevidím situaci tak černě. Rozhodně se nepodepíši pod to, že všichni jsou mrtví anebo umřou. A ani u Vás nevidím žádný důvod, proč by jste to neměl zvládnout. Ostatně popisujete, že po roce braní jste rok nebral. A to není tak málo. Pamatujete si, jak se Vám to povedlo? A ještě poslední dotaz. Je pro Vás přijatelná varianta – začít abstinovat s odbornou pomocí? Nechci, aby jste měl pocit, že Vás do něčeho tlačím (viz. sestra, léčba). Jenom mi to přijde efektivnější. Každopádně všechna rozhodnutí jsou na Vás a já je budu respektovat. Ať jsou jakákoli. Mějte se. Tomáš PS. Možná to není důležité – ale nerozumím větě: „strašně moc toho snim….s takovou to mam za chvíli zpět a to rozhodně nechci…