oral
diletant
dobry den, chcem sa prosim spytat, par rokov vikendovo uzivam snupanim pervitin. z poslednych skusenosti som maval po odozneni ucinkov a vyspati strasne migreny a zvracal som. tak som vyskusal zabalit do servitky a prehltnut. dojazdy boli ok. ake moze mat prosim oralne uzivanie zdravotne dosledky (fyzicke)? dakujem.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. V poslední době se objevuje nový trend, a to je užívání pervitinu či jiných drog v želatinových kapslích (drogu naplníte do prázdné rozevírací kapsle, zavřete a spolknete). Je to o něco lepší než to polykat zabalené do ubrousku. Přinejmenším je kapsle skutečně narozdíl od ubrousku určená k orálnímu užití... Některé terénní programy a kontaktní centra v ČR tyto kapsle nabízejí uživatelům drog (především jako alternativu k injekčnímu užívání). Zdravotní dopady nejsou zatím zcela prozkoumané, zatím máme pouze informace o tom, že při dlouhodobém intenzivním užívání může dojít k poškození trávicí soustavy a např. rozvoji žaludečních vředů. Také jsou popisované nevolnosti při užití, zhoršená schopnost odhadnout množství drogy, které způsobí požadovaný účinek a tím zvýšené riziko předávkování, také je trochu problematické, že kapsle se nějakou dobu rozpouští a tudíž nástup účinku může přijít nečekaně až za delší dobu od užití. To paltí do jisté míry i o užití orálně bez kapsle, že nástup účinku je pomalejší. Samozřejmě také hraje roli to, co užitý pervitin obsahuje případně za přiměsi a zda se jedná o pervitin... pak mohou být následky různé podle druhu užité látyk. Více informací ohledně zdravotních rizik orálního užití pervitinu Vám teď nejsem schopná říct. Na závěr - prázdné kapsle by se měly dát koupit ve zdravotnických potřebách, lékárně, přímo přes výrobce léků. Zkuste pohledat na internetu, ohledně dostupnosti kapslí na Slovensku nejsme informováni. Jinak je Vám jistě jasné, že užívání pervitinu má i jiná rizika, než zdravotní dopady orálního užívání...