Alkohol
Romana
Dobrý den, chtěla bych poradit jak postupovat, když si myslím, že mám problémy s alkoholem. Je mi 26 let. Nepiji každý den, ale asi tak 2-5krát do měsíce. Když piji, neznám míru. Piji většinou do "odpadnutí" a potom je mi jedno co mi padne pod ruku. Většinou to končí pozvracením, usnutím atd. Někdy jsem v této situaci nadmíru veselá, někdy agresivní. Druhý den si většinu věcí nepamatuji. Vždy jsem potom rozhodlá, že nebudu pít vůbec, to ovšem trvá maximálně dva až tři týdny. Potom se stejně napiji. Snažila jsem se to řešit tím, že jsem si koupila určitou "dávku" domů, to se ovšem neosvětšilo. Teď jsem v druhém týdnu nepití, nejraději bych nepila vůbec, ale bojím se, že to stejně sama neudržím. Můžete mi prosím pomoct na koho se mám obrátit, případně jak postupovat? Romana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že Vás problém s alkoholem trápí a je dobře, že jste napsala. Nedokážu takto přes internet posoudit, zda je alkohol skutečně ten ústřední problém, bývá časté, že člověk, který má potřebu takovéhoto způsobu pití, tím ať už vědomě či nevědomě řeší řadu jiných potíží, které jsou za tím schované. Vztahové potíže, stres nebo také úzkostné či depresivní stavy, kterým se snaží uniknout. V tuto chvíli by skutečně nejlepší, abyste měla možnost si o tom všem promluvit s odborníkem, lépe se v situaci zorientovat, zjistit, jak to s tím alkoholem opravdu máte a co se s tím dá dělat. V tuhle chvíli chválím Vaše rozhodnutí nepít, ono to přinejmenším člověku pročistí hlavu a může se lépe rozhodovat, jak bude postupovat dál. Nepřemýšlejte nad tím, že už "nebudete do konce života pít". Zkuste se zaměřit na to, že teď potřebujete chvíli nepít, abyste se mohla soustředit na sebe a na svůj život a nedávejte se ohledně alkoholu nesplnitelná předsevzatí. Ta pak většinou nevychází a člověka to tím více trápí. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla najít kontakt na někoho z kolegů ve Vašem regionu, na koho byste se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.