pomoc při drogách
fialka
Mám vnučku která zanechala školy,není evid. na pracáku,ani nemá práci.2x mluvila mluvila z cesty,měla asi halucinace,oči vytřeštěné.Velice ji miluji a chceme jí pomoci a nevíme jak,kouří mariánku asi 2x denně, někdy.Jindy je zcela normální.´Když to s ní rozebere mamka i táta tak na vše kývne a potom to je úplně jinak.Bohužel je jí 21 let a vím,že sama musí chtít,my ji chceme pomoci a není nám to jedno jak se ničí.Po domluvě s rodiči ,radši uteče z domu.Takhle už to nyní udělala po druhé.Prosím o radu jak na to a co pro ní můžeme udělat.Máme strach,že když nebude pracovat tak jí budou narůstat dluhy na sociáním a zdravotním pojištění které by si měla platit.Rodiče mají ještě 2 další děti a těch peněz není zrovna dost. Velice Vám děkuji.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, hned v úvodu se Vám chci omluvit, že na odpověď čekáte tak dlouho. Velmi rád bych Vám ulehčil, bohužel žádný zaručený návod na optimální vyřešení situace neexistuje... Na to, abych napsal něco konkrétnějšího k Vaší vnučce mám příliš málo informací. Zbývá příliš mnoho otazníků. Tím chci říci, že kouření marihuany nemusí způsobit závislost, která povede k odchodu ze školy, uvíznutí v nezaměstnanosti apod. Může za tím být i něco jiného. Nemluví vnučka ještě o jiných obtížích? Netočí se náhodou všechny Vaše rozhovory s ní okolo drog? Pokud to tak je, doporučil bych dát prostor mluvit i o jiných věcech. Ve věci dluhů - doporučuji přesunout odpovědnost na ní a dlouhodobě je za ní neplatit. Je dospělá a nepopisujete žádnou překážku, proč by nemohla být registrována na úřadu práce, příp. pracovat. Nicméně předpokládám, že Vás (celou rodinu) tato situace dále velmi zaměsnává. Ať jsou v tom drogy anebo něco jiného. Doporučuji proto zajít do nějakého zařízení, kde můžete vše "tváří v tvář" probrat a hledat cesty, aby Vám bylo v této situaci lépe. Podle mého to je mnohem lepší než internetové poradenství. Pokud chcete, napište odkud jste a já Vám pošlu na někoho takového ve Vašem okolí kontakt. Případně znovu napište. Přeji hezký den. TH