syn mě včra vyčistil byt a ukradl auto.byl zatčen nicméně žalobu jsem stáhl zpět .nyní mi tady žebrá opomoc tvrdí že se chce léčit.Vím žemusím být zásadový nicméně nedokážu ho vyhodit na ulici a prosím onázor

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci. Myslím, že by bylo v tuto chvíli nejlepší se o tom poradit s někým z odborníků osobně a najít nejlepší postup, jak jednat se synem, jaká stanovit pravidla a limity. Myslím, že situace, kdy Vám syn vykrade byt a ukradne auto, je už poměrně extrémní. Pokud stáhnete žalobu a přijmete ho zpět, situace se nevyřeší. Syn nebude mít žádnou motivací své chování změnit, protože mu (opět?) prošlo. Nevím, nakolik bude pak motivován nastoupit do léčby... Pokud nepocítí důsledky svého chování, tak se stále budete pohybovat v bludném kruhu. Asi už máte s podobnými situacemi zkušenosti, podle všeho to vypadá, že syn už nějakou dobu tímto způsobem funguje... Vím, že musí být velmi těžké se rozhodnout "vyhodit" dítě z domu, ale paradoxně to bývá často jediný způsob, jak přimět dítě ke změně. Takto přes internet to ale asi bohužel nevyřešíme. Vidím skutečně jako ideální to zkonzultovat z odborníkem osobně, dostal byste potřebné informace, mohl se v situaci lépe zorientovat, probrat, jaké by byly důsledky toho kterého rozhodnutí a jaké máte možnosti. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů či zařízení, kde se věnují rodinám a blízkým uživatelů drog a kde mají s podobnými problémy řadu zkušeností. Zatím držím palce.