marie.ryd
DOBRÝ DEN ,JSEM NAPROSTO ZMATENÁ ZE SVÉHO SYNA(15 LET).Před půl rokem jsem zjistila že kouří cigarety,tvrdí že nebere žádné drogy ani nekouří marihuanu,ale...Protože nemá žádné kapesné ,z důvodu několika prohřešků(mimo jiné návrat domů v opilosti)Začali se mi ztrácet peníze,tento týden jsem ho přímo nachytala,přiznal se!Já mu zdělila že si peníze počítám.Dnes ráno jsem zjistila,že mi sebral 200 kč.Nevím už jak toto mám řešit.Také se mi zdá že chodí z venka s červenými oči. Ráda bych znala Váš názor,popřípadě i radu. Jeho prospěch ä chování ve škole se hodně zhoršilo,z dvojkaře je čtyřkař.Předem Vám děkuji za odpověď.M.R.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás obtížná situace, bohužel takto přes internet se dá těžko posoudit, co za synovým chováním opravdu je. Může se jednat o potíže související s dospíváním, může v tom hrát nějakou roli marihuana (soudím dle informace o tom, že se syn navrací domů s červenýma očima), mohou v tom být nějaké problémy ve škole (vydírání ze strany spolužáků...), může v tom být řad ajiných věcí včetně nějakých psychických potíží nesouvisející s užívání jakýchkoli drog. Nevím, zda když jste syna nachytala při krádeži peněz, zda Vám nějak vysvětlil, na co peníze potřebuje, nevím, zda jste a s jakým výsledkem jste komunikovali ohledně jeho zhoršení prospěchu ve škole... Napadá mě, zda by nebylo od věci zkusit situaci probrat s někým z odborníků, existují zařízení, kde nabízí poradenství pro rodiče a rodiny, kde se vyskytly podobné potíže. Mohlo by Vám to pomoci získat potřebné informace, získat podporu, které také jistě potřebujete, lépe se v tom zorientovat, najít způsob, jak se synem komunikovat a jaký zvolit postup. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám zkusit doporučit někoho z kolegů. Pokud jste z Prahy, je možné obrátit se např. na o. s. Prev-centrum (Centrum poradenství pro mládež a rodiny). Centrum poradenství pro mládež a rodiny Vedoucí programu: Mgr. Alexandra Roubalová Meziškolská 1120/2, 169 00 Praha 6 Tel.: 233 355 459 GSM: 777 161 138 e-mail:poradna@prevcentrum.cz www.prevcentrum.cz Zatím přeji hodně štěstí.