problémy s bydlením kvůli alkoholu
arish
Dobrý den, obracím se na Vás s takovým poněkud zvláštním dotazem.... Měla jsem problémy s alkoholem, absolvovala jsem (úspěšně) odvykací léčbu, teď jsem "čistá".Hned po léčbě si manžel našel milenku (prý kvůli mému pití), já to nezvládla, sáhla jsem po láhvi, až jsme to vyřešili rozvodem. Pak jsem nějakou dobu byla u rodičů na Moravě, chtěl, abych se vrátila, že to s ní skončil, tak jsem mu uvěřila, vrátila se, jenže ani ne po měsíci jsem zjistila, že to s ní "táhne" dál...prý ji měl jako "rezervu", protože mu bylo prý jasné, že to stejně nezvládnu (akorát že jsem se napila teprve po tomto zjištění). Teď jsem tedy v pohodě, dotyčnou i exíka ignoruji,ať se třeba ušou....k smrti, mně je to už jedno, já jen čekám na peníze ze stavebka, abych mohla do podnájmu..jde ale o to,že trvalé bydliště mám pořád u rodičů na Moravě,zatímco bydlím u exmanžela na západě Čech (a chci tu i zůstat, teda na tom západě,u něj už ne). Chci Vás tedy požádat o radu - kde si mám zřídit trvalé bydliště?Rodiče nechtějí, abych ho měla pořád u nich, když bydlím 300 km daleko a ex mě tu taky nechce přihlásit. Děkuji za odpověď, už jsem fakt zoufalá,protože jsou s tím jen problémy. Ještě jednou díky a díky taky za Vaši skvělou poradnu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že v tomto případě by bylo lepší spíše než na naši poradnu se obrátit na některou z občanských poraden, kontakt najdete na http://www.obcanske-poradny.cz. Také by Vám poradili na místním obecním úřadě, pravděpodobně v odd. pro evidenci obyvatel. Pokud by to jinak nešlo, lze mít trvalé bydliště hlášené i na adrese obecního úřadu, abyste nemusela spoléhat ani na rodiče ani na ex-manžela. To by Vám všechno měli říct, ať již se obrátíte přímo na úřad či na občanskou poradnu. Jinak držím palce s abstinencí, ať to již vychází pokud možno vše bez stresu a relapsů.