Kolem a Kolem
Chodec
Dobrý den, Zajímalo by mě, jestli existuje nějaký detailnější popis stavu po pervitinu, např. skutečnými uživateli. Velice mě toto téma zajímá, avšak ne tolik abych to zkoušel :-) . Jsem vcelku pravidelný kuřák marihuany a tudíž vím jak lehké je se do toho kruhu zamotat. Jěště by mě zajímal Váš názor na mojí úvahu o drogách. Po roce užívání marihuany jsem si uvědomil, že svět drog se skládá z takových pomyslných pater. V přízemí jsou lidé co příležitostně pijí nebo kouří nebo oboje. První patro jsou tzv. huliči. Další lsd atd atd až na pomyslném vrchu je háčko. (Pro mě vrch odporný, ale v drogovém světe budiž.) Mně prostě přijde, že jakmile jsem nakoukl biť do prvního patra, tak už nikdy ten svět neuvidím tak jako dřív. A to je to co mi tráva vzala. Už prostě nemám ty nevinné oči a poznám i na jiných jestli neco měli. Je to zkrátka ten samej kolotoč u všeho ... Proto těm co o něčem uvažují přeju aby zvítězil rozum a těm co v tom jedou přeju aby se to povedlo. Ještě jedna maličkost by mě zajímala ... Vy z poradny jste někdy něco zkusili ? Příjde mi až zarážející jak může doktor léčit pacienta od něčeho co zná jen teoreticky, příčemž mi podle Vašich odpovědí přijde že opravdu víte o čem mluvíte :-) Děkuji za prostor a za Váš čas. S pozdravem, Michael, Pha

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím, Co se týče stavů na pervitinu, doporučuji abyste se podíval na drogovou poradnu do sekce "o drogách - stimulancia". Dále můžete zadat do googlu heslo "pervitin trip report" nebo "metamfetamin trip report" či další klíčová slova "účinky" "zkušenosti" "stavy". Něco je v češtině, něco anglicky. POkud vládnete angličtinou, rozhodně doporučuji navštívit stránky erowid.org, kde naleznete veškeré dostupné informace o všech známých drogách, i zkušenosti uživatelů. Co se týče "pater". Nelze to dělit podle typu drogy. Máte pravdu, heroin je společně s alkoholem, toluenem, to nejhorší co může uživatele potkat, pokud mu tzv. "ujedou nohy". Zvláště co se nebezpečnosti a zejména možnosti předávkování týče. Záleží však vždy na tom jak se k tomu uživatel postaví, tedy jaký zvolí způsob aplikace, množsví drogy a četnost užívání. Heroin se dá klidně užívat 20 let, bez nějakých větších problémů - i když, to se skutečně nestává moc často. Stejně tak jako chodit na pivo, bez toho aby se z uživatele stal "alkáč". Někteří lidé mají prostě sklony k závislostnímu chování. Nejen ve vztahu k drogám, ale také k ostatním lidem, práci, sportu atd. To vše může, pokud se to přežene způsobovat nemalé problémy. Nedá se tedy s určitostí přesně říci co je "vrcholem". Je to o tom, co to nakonec způsobí. Typicky to je nějak poškozené zdraví (i psychické), ztráta přátel, rodiny, zaměstnání... Bylo by to na dlouhé povídání, tak doufám, že jsem Vám odpověděl aspoň v základu. Mějte se A.T.