marihuana a antidepresiva
dwp
Dobrý večer, mám dotaz ohledně uživání marihuany a antidepresiv. Je nějaké riziko, když si zahulím když beru prášky?? Konkretně beru půl tablety ATARAX 25mg a tabletu SERTRALIN SANDOZ 50 mg denně. Může se deprese nějak zvýraznit? S marihuanou mám celkem dost skušenosti, a bad trip jsem ještě nikdy neměl a to hulím už asi 2 roky, a přitom se rodiče rozváděli. Je mi 16 let. Děkuji za radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Marihuana může za určitých okolností způsobit rozvoj depresivních stavů, i u lidí, u kterých se dříve tyto potíže neobjevovaly. Někdy je samozřejmě těžko říct, zda kouření marihuany mohlo být spouštěčem deprese nebo zda se tyto stavy objevily již předtím a kouření marihuany byl jakýsi pokus o "sebe medikaci" a mechanismus úlevy při již rozvinuté depresi. Každopádně, pokud už máte s marihuanou zkušenost, jistě víte, že marihuana dokáže navodit stav příjemný, ale leckdy také prohloubit nepříjemné stavy, pokud si člověk zakouří a necítí se zrovna ve své kůži. Neznám Vaši anamnézu, nevím, s jakými faktory může být u Vás deprese spojená, těžko mohu úplně posoudit, jak na tom jste takto přes internet. Ale určitě bych Vám užívání marihuany nedoporučila, pokud se s depresí léčíte a berete antidepresiva. Nemuselo by se stát nic zásadního, ale také by se Váš stav mohl výrazně zhoršit, což myslím nemá cenu riskovat. Napadá mě jen, proč byste si chtěl "zahulit"?