peta
Dobrý večer, kamarádka o víkendu byla na akci a někdo koho moc neznala jí dal napit nějakého alkoholu s něčím smíchaným, ona potom byla velmi aktivní a bylo vidět, že je něčím nadopovaná a potom se líbala s klukem co bere kokain a od té doby má takové stavy jakoby absták např. střepe se, závaly tepla a zimy, horečka, únava,bolest hlavy,zvětšené zorničky.. Prosila bych o radu co dělat a kam se obrátit, předem moc děkuji děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle popisu stavu intoxikace by se mohlo jednat o některou ze stimulačních drog, ale takto přes internet se to dá diagnostikovat dost těžko. Také se mohlo jednat pouze o samotný alkohol, těžko říct. Pokud se záležitost stala o víkendu, tak je dosti zvláštní, že příznaky přetrvávají dosud (resp. do 18.3., kdy píšete dotaz, když se jednalo o víkend 13. - 15. 3.). Pokud by se jednalo např. o pervitin, tak by kamarádka pravděpodobně určitě přinejmenším jednu noc nespala (pervitin snižuje potřebu spánku) a pociťovala nepříjemné stavy den poté, byla by to únava, vyčerpání, depresivní a úzkostné stavy. Mírnější, ale obdobné by to bylo u drogy extáze, kde ještě může dolehnout vprostřed následujícího týdne po užití drogy o víkendu tzv. low-midweek (nepříjemný psychický stva související s předchozím užitím drogy). Nedokážu posoudit, zda se mohlo jednat o nějaké jiné, méně typické drogy. Po užití kokainu by takováto reakce ani jiné závažné příznaky nebyly typické. Napadá mě také, zda stav, který teď zažívá, vůbec souvisí s předpokládaným užitím drogy, příznaky jsou totiž nápadně podobné chřipce. Asi by bylo nejlepší, pokud se to nezlepšilo, vyrazit za lékařem a situaci popsat. Když byste potřebovala doporučit nějaký kontakt, napište, odkud jste.