...
anonymous
zdravim (1) uvital bych, kdybyste do seznamu mezi drogy uvedli i alkohol a nikotin. chapu ze jsou to obecne tolerovane drogy, ale uvital bych jejich rozbor (tak jako o thc, lsd atd) (2) nechapu zarazeni lsd mezi tvrde drogy - nezpusobuje fyzickou zavislost, snad jen malou psychickou. nezatezuje nikterak lidsky organismus. a stejne tak spolecenska nebezpecnost je velmi nizka. flashbacky rozhodne nejsou takove, jak je popisujete, nejsou tolik silne a v 90%-ti procentech jsou prijemne - fakt je ten, ze vezmi-li lsd 1000 lidi, prumerne u 6 lidi vzniknou nejake komplikace (bad trip, skryta psychoza, ...) - to znamena, ze lsd je velmi BEZPECNA droga (v porovnani s nikotinem a alkoholem). je to proste *droga*, coz vetsine lidi pripadne jako spatnost, tyto lidi chapu a beru jejich nazor - ale klasifikakovat lsd mezi *tvrde* drogy me pripadne pritazene za vlasy. (3) vase stranky se mi libi, stejne tak tato poradna. delate skvele svou praci.

Odpověděl: Martin Hulík
Zda LSD patří mezi tvrdé drogy je opravdu téma k diskusi. A nevyhnuli bychom se ani debatě, co to vlastě znamená "tvrdé" a kde leží hranice mezi tvrdými a měkkými drogami. A pak bychom zjistili, že názorů je mnoho - a to i mezi odborníky. V praxi je většinou toto dělení drog irelevantní - konkrétní lidé přicházejí s konkrétními problémy. A konkrétní drogy mají svá specifická rizika.
LSD ale rozhodně není bezpečná droga. Možná závislost není zdaleka jediné vodítko při posuzování rizikovosti té které látky. U LSD jsou to spíš potíže jiného charakteru - flashback, bad trip, toxická psychóza, riziko zranění sebe nebo někoho kolem při intoxikaci, různé psychotické poruchy, které LSD umí nastartovat, atd.
Zabýváme se spíš nelegálními drogami, ale souhlasím, že by na našich stránkách nějaké texty o legálních drogách být měly. Zkusíme na to pamatovat v nové verzi poradny, které se snad brzy dočkáme.