pomoc
ryba
Ahoj, myslím, že syn - 22 let má problém s alkoholem i "trávou". Je velmi složitá osobnost a vím, že mu sama nepomohu - nerozumím mu. Prosím o kontakt na někoho, kdo by ho dokázal nějakým způsobem "rozmluvit", vyslechnout a pomohl mu najít se a ukázat mu cestu. Nevím, jestli se obrátit na psychologa, psychiatra nebo rovnou na některou z léčeben. Nejsem si jistá, ale tuším....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o syna starost a že byste pro něj ráda využila nějakou odbornou pomoc. Nevím ovšem, jak se k této variantě staví Váš syn, jak a zda vůbec vnímá problém, který píšete, že má s alkoholem a marihuanou, zda by byl ochoten nějakou pomoc vyhledat nebo o změnu nemá zájem. Je plnoletý a pokud on sám nebude chtít, bude dost obtížné s tím nějak hnout. Nevím ani, jaký máte se synem vztah, zda jste se s ním na toto téma pokoušela mluvit, zda spolu žijete v jedné domácnosti nebo bydlí sám, nevím, nakolik ho alkohol a marihuana v jeho životě omezuje, zda funguje ve škole či zaměstnání nebo ne... Mohu Vám samozřejmě poslat kontakty na kolegy, na které by bylo možné se obrátit, pokud mi napíšete, odkud jste. Napadá mě, že pokud syn nebude chtít takovou pomoc využít, možná by nebylo od věci, pokud byste měla možnost situaci s odborníkem zkonzultovat Vy. Možná by Vám to pomohlo získat potřebné informace, podporu, inspiraci, jak postupovat dál, jak se synem komunikovat. Zatím přeji hodně štěstí.