sestra na P III (pro MUDr. Termera)
sestra mojí setry
Děkuji za odpověď pane Termere, s přesvědčováním mojí sestry a sypáním mých rad z rukávu mi veškerou energii opravdu vzalo. Teď už vím, že já sama s tím opravdu moc nezmůžu, proto bych dala na Vaší radu a obrátila se na nějakou odbornou pomoc (pokud budete tak laskav a vyhledáte mi nějaké poradny v Severních Čechách). Vím ale zcela určitě, že sestra do takové poradny nepůjde, využila bych spíše, jak píšete poradnu pro rodiny. Akorát zorientovat se v celé situaci je trošku oříšek, protože už nevím co je pravda, co si sestra přikresluje či vymýšlí. Vím akorát, že je to čím dál horší. A teď nemyslím jen s P, ale s celou situací okolo jejího tzv. "přítele". On je to jádro všech problémů, do kterých se dostala. Pokusím se udělat, co bude v mých silách, ale asi velká část bude záležet na ní. Děkuji za Vaší podporu a radu. Těším se na odpověď.

Odpověděl: Aleš Termer
Přeji hezký den, nejprve bych měl uvést na pravou míru, že nejsem lékař. Jsem "jen" diplomovaný specialstia v oboru sociální pedagogika, tedy mám VOŠ a titul DiS. - za jménem :-) To že vaše sestra nikam nepůjde, s tím asi moc nenaděláte. Alespoň zatím. Co však může pomoci vám či dalším rodinným příslušníkům, je poradenství pro rodiče, příbuzné či blízké osoby uživatelů drog. Nečekejte, že to všechno půjde hladce, připravte se spíše na dlouhodobější průběh. To není nic zlého, bohužel prostě nějaké univerzální a okamžité řešení neexistuje. Takže hodně záleží spíš na vás, jak se do toho pustíte. Vypadá to, že chuť i odvahu máte :-) Našel jsem Vám dva kontakty. Jeden v Teplicích a druhý v Ústí. Níže naleznete odkaz na jejich internetové stránky, které si můžete prostudovat a případně jim zavolat či poslat email, objednat se... Teplice http://www.whitelight1.cz/ - na úvodní stránce klikněte na "Kontaktní centrum Teplice" Ústí http://www.drugout.cz/ Držím palec a přeji hodně štěstí. Byl bych rád, kdyste se zase ozvala, jak se situace vyvíjí. A zda-li informace z DP byly užitečné Mějte se A.T.