Léčba
Jan
Dobrý den Děkuji za vaši odpověd Je mi 21 let jsem z Prahy a drogy užívám cca 3/4 roku,začalo to pervitinem v posledních cca 3 měsících užívám témeř denne heroin, párkrát jsem za tu dobu háčko vysadil a nějaké větší abstinenční potíže jsem neměl,problém je to neustále nutkání si něco dát a vůbec vydržet ve střízlivém stavu.Jinak mám stálou práci i bydlení takže prozatím jsem si naštěstí nestihnul nasekat další problémy. Myslim že ambulantí léčba by mi mohla pomoct se z toho vyhrabat ale vzhledem k tomu že chci později nastoupit do zaměstnání kde se klade velký důraz na zdravotní stav,tak si nemohu dovolit mýt ve zdravotní dokumentaci zaznamenáno že jsem se někdy léčil z drogové závislosti,proto se na to ptám pokud by to hrozilo radši se z toho budu snažit dostat sám i když jsi sám moc velkou šanci nedávám. Chtěl bych se tedy ještě zeptat jak by léčba probýhala a zda by to skutečně nebylo uvedeno v záznamech u mého praktického lékaře Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je pro Vás velký problém v tom, že byste měl údaje o léčbě ve zdravotnické dokumentaci u svého lékaře, nicméně podle informací, které mám od kolegů ze zdravotnických zařízení, se skutečně informace nepředávají bez Vašeho souhlasu nikam. Na druhou stranu, i kdyby se předávaly, tak mě tak napadá, že pokud do léčby nevstoupíte a budete se v tom plácat dál, tak je Vaše naděje na získání zaměstnání, po němž toužíte, ještě menší... Také si říkám, zda je v tuto chvíli moudré uvažovat o zaměstnání, kde se klade velký důraz na zdravotní stav a které bude pravděpodobně náročné, pokud v tuto chvíli moc v pořádku nejste, bez ohledu na to, zda to je uvedeno v dokumentaci u Vašeho praktického lékaře nebo není. Pokud uvažujete o zaměstnání např. u policie, v armádě, u hasičů..., což jsou instituce, které mívají na zdravotní stav zvýšené požadavky, tak bych Vám doporučovala, abyste se nejprve zaměřil na léčbu a udržení zaměstnání současného... Tím nechci říct, že byste se svých snů měl vzdát, ale přece jen vidím v tuto chvíli trochu jiné priority. Co se týče vhodné léčby, tak bych Vám doporučila obrátit se na Denní stacionář SANANIM, kde probíhá ambulantní léčba. Více informací najdete na webu www.sananim.cz. Můžete přijít bez objednání na tzv. motivační skupinu, která probíhá každé úterý a čtvrtek od 10.30 a která je určena lidem, kteří se stejně jako Vy rozhodují k léčbě. Nebo se můžete objednat na individuální konzultaci a probrat, jak se situací dál. Službu můžete využít i anonymně, takže obavy z úniku informací mít nemusíte. Dále je možné využít ambulantní tzv. předléčebné poradenství v Kontaktním centru SANANIM (viz také web www.sananim.cz), v rámci kterého si ujasníte, co byste od léčby očekával, jak léčba probíhá a pomohli by Vám vhodnou léčbu zajistit. Kontakty včetně telefonů posílám níže. Denní stacionář - SANANIM Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová http://www.sananim.cz Kontaktní centrum SANANIM Osadní 2, Praha 7, 170 00 telefon: 283 872 186 Tomáš Vejrych http://www.sananim.cz Dále posílám ještě pro jistotu další kontakty na zařízení, kde je možné využít ambulantní poradenství a léčbu. Centrum poradenství pro mládež a rodiny o. s. Prev-Centrum Ambulantní program Meziškolská 1120/2, Praha 6, 160 00 telefon: 233 355 459 Mgr. Ondřej Počarovský http://www.prevcentrum.cz Centrum následné péče Drop in Ambulantní program Holečkova 31, Praha 5, 150 00 telefon: 257 326 080 Evžen Klouček http://www.dropin.cz Přeji hodně štěstí.