nevim...
meexxiko
dobry den..nevim jak zacit..asi bych mel priznat sam sobe ze mam problem....je necelych 20,asi 4 roky znam pernik,posledni 3 mesice si sleham porad...nedavno se mi udelal absces taxem si rekl ze s tim koncim,ale za dva dny jsem v tom byl zase...muzu nejak potlacit tu chut?? a kdyz si nedam tak aby mi nebylo tak ,,divne,,??dekuju moc Honza

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím Honzo, na absces se přímo neptáte, ale mně to nedá a něco málo Vám napíši. Pro jistotu. Pokud už to všechno znáte, tak se omlouvám. S abscesy doporučuji zajít k lékaři, zanedbání může vést až k otravě organismu. Na větší abscesy Vám doktor nasadí nejspíš antibiotika a vyčistí to. Začínající je možné mazat např. mastí s Ketazonem, Višněvského balzámem. Vzniku abscesů lze předcházet bezpečným braním - nové, sterilní inzulínky, injekční voda (příp. převařená), čistá lžíce (s nikým si nepůjčovat), drogu filtrovat přes vhodný filtr, používat desinfekční tampóny na očištění místa vpichu, jiné sterilní tampóny na stlačení místa vpichu. Většinu z toho Vám dají v místním kontaktním centru příp. terénním programu anebo lze část zakoupit v lékárně. A nyní k tomu, na co se ptáte. Bohužel chutě a nepříjemné odvykací stavy k drogám prostě patří. Bez nich to nepůjde. Věřím ale, že pokud budete chtít, překonáte je. I když to jednou (možná i vícekrát) nevyšlo. Lepší je, když přestáváte s někým (nemyslím kamaráda, který je na tom stejně jako Vy), než sám. Jestli chcete, napište. Pomohu Vám se na další pokus lépe připravit, anebo Vás někam odkáži. Mějte se. Tomáš