bum
Dobry den,dekuji za odpoved.Podarilo se dostat nejake informace od pritele.Pouziva do opravdy Subutex,ale recept na nej nema a kupuje to na cernem trhu.take obcas kouri marihuanu.Jsem zoufala,nevim jak mu muzu pomoct?Na koho muzeme se obratit, aby ten recept dostaval a nekupoval neco nelegalne?Dekuji za pomoc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud přítel užívá Subutex z černého trhu, tak je situace úplně jiná, než kdyby jej měl legálně na recept. Jednak se nejedná o léčbu (i když si to přítel může myslet a tvrdit Vám to, protože přece nebere například heroin...), protože léčba jednak zahrnuje pravidelné návštěvy lékaře, užívání léku správným způsobem (tedy rozhodně ne injekčně) a samozřejmě i nějakou psychoterapeutickou a sociální podporu, která by mu pomohla udržet se v léčbě, abstinovat od jiných drog, vyřešit sociální situaci (např. pomoc s hledáním zaměstnání, úhradou případných dluhů nebo řešení právních potíží, pokud by potřeboval) a celkově se stabilizovat. Jednak ho také v tuto chvíli medikament nakonec vyjde mnohem dráž než od lékaře. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohli (resp. přítel) obrátit. Tedy samozřejmě v případě, že přítel bude chtít. Pokud mu současná situace vyhovuje, nemáme moc možností, jak pomoci. Zatím držím palce.