nevlastní syn
macecha
Dobrý den,máme doma problém. Syn mého manžela se k nám přistěhoval po problémech, které měl se svojí matkou a jejím přítelem. Dostudoval střední školu, odpracoval alternativní trest, začal pracovat. Poskytli jsme mu domov,nebo jsme si to aspoň mysleli. Mohl s námi mluvit o všem,dost jsme se snažili s ním hodně mluvit,zapojovali ho do sportu,zábavy,společné akce.Jeto však už 4 měsíce, kdy začal brát tržbu z naší malé prodejny,doma peníze na zboží. Všechny tyto peníze i svoje výplaty proházel v bednách.Zkoušeli jsme to všlijak,metoda cukr a bič,domluvy,nekonečné rozhovory. Jako poslední pomoc pro něj bych chtěla,aby prošel léčebnou.Chtěla bych mu dát ještě šanci,aby svůj život neprohrál ve 20ti letech. Bydlíme v Pardubickém kraji a hledám pomoc odborníka. Pokud byste mi mohl někdo poskytnou jakékoliv rady, kontakty, jak toto řešit, budu vděčná.Každý den přijíždím domů z práce a strachem se mi svírá žaludek, jestli u nás zas nebyl nějaký věřitel, exekutor. Alena

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že je pro Vás tato situace neúnosná. Je to velmi podobná závislost té drogové, také se podobně řeší. U nás není mnoho zařízení, která by extra s gamblery pracovala. Doporučila bych Vám proto pro začátek obrátit se na Ambulantní centrum Laxus (www.laxus.cz), kde funguje poradenské centrum pro rodiny závislých. Primárně sice závislých na drogách, ale myslím, že pro ně nebude problém s Vámi spolupracovat. Tam byste se mohli dohodnout, jak dál postupovat, pomohou Vám také v rozhodování, do jaké léčby a jak syna motivovat.