Nevím,jestli je to závislost.
Beruška
Začátkem roku se mi objevila po několika stresových situacích a střevní chřipce žaludeční neuroza.Lekař mi nasadil Lexaurin,brala jsem ho jen půlku 1,5 denně,někdy 2 krát denně asi 8 dní.Pak mi bylo dobře,tak jsem přestala.Asi za 12 dní se potíže objevili znovu,v menší míře,tak jsem v léčbě pokračovala dalšíc 8 dní.Vím,že mi lékař radil brát lék nějakou dobu.Já se ale bojím závislosti.A tak nevím,jestli moje potíže už můžou po tak krátké době a v tak malém množství znamenat závislost,nebo spíš nedoléčení stavu.Taky bych v případě další léčby chtěla přejít spíš na Grandaxin,o kterém píší že na něj závislost nebyla zaznamenána,ale nevím jak.Nyní jsem asi 4 dny bez obtíží,jen někdy mám trochu pocit bezmoci.Snažím se situaci řešit bez léků-pohybem,relaxací.Ale každý den se bojím,že se mi to zase vrátí.Chtěla bych vědět,jestli jsem léčbu nepodcenila a rad,jak pokračovat dál.Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, lék byste měla užívat především vždy podle rad lékaře, který Vám ho předepsal (včetně půlení dávek, vysazování apo.). Dvojnásob to platí u psychofarmak. Jestliže chcete přejít na jiný lék, zase jen po poradě s lékařem. Takto po internetu není možné určit, jak byste měla lék brát. Pokud máte pocit, že s Vámi o tom Váš lékař nedostatečně komunikuje - i když jste ho o to žádala - a že nemáte dost informací, obraťte se na jiného odborníka, doporučovala bych specialistu, tedy psychiatra. Pokud napíšete, odkud jste, mohli bychom Vám zkusit někoho doporučit. Rozhodně ale není dobré takto s psychiatrickými léky šachovat - jednou ano, pak zas ne, jak se Vám to zrovna zdá.