nevim
mrkoska
dobry den....jsem totalne na sracky...nejedna se o drogy...ale o takovy drsny pribeh z ktereho se nejak nemuzu vymotat...v posledni dobe jsem na tom dost spatne...ale to opravdu spatne...matka mi tyra a mlati..a ja pomalu zda se prestavam vnimat sve okoli...mam pocit ze nemuzu chopit...vidim rozmlzene a nikdo mi nechce pomoct z te bezmoci...proto jsem napsala vam...na psychoterapie dochezim uz dlouhodobe a nic se nezlepsilo spis neopak...bojim se ze skoncim na kapackach a uplne zkolabuju...uz peknou radku mesicu poradne nespim...budu vdecna za pomoc pokud napisete...dneska jsem volala na linku duvery a vubec mi ta pani nenechala mne vypovidat rekla jen at si zavolam zachranku a to ja nechci skoncit mezi blaznama v blazinci...zkousim alternativni medicinu ale zda se ze se muj zdravotni stav den ode dne zhorsuje...mam strach ze ztratim svoje prava...muzete nak pomoct treba par hezkymi slovy nebo tak neco?: jinak jsem byla vzdy schopna hezka inteligentni..mam hrozny strach prosim pomozte...veronika

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Takto přes internet je dost obtížné pomoci, zvlášť pokud o Vás a Vaší situaci vím tak málo... Jen mě napadá, že pokud docházíte do psychoterapie a máte pocit, že to nepomáhá, asi je na místě to říct svému terapeutovi/terapeutce a pokusit se přijít na něco, co by Vám pomohlo. Pokud už to v rámci současné terapie nechcete řešit, je možné samozřejmě terapeuta změnit... Linka důvěry je sice fajn věc, ale na "vypovídání se" to není moc vhodné medium, pokud je problém složitější, tak se přes telefon ani přes internet moc nevyřeší. Nejsem si jistá, zda ve Vašem případě alternativní medicína může přinést nějakou úlevu. Popisujete příznaky jako je bezmoc, neschopnost vnímat okolí, nemožnost spát, nemůžete se vymotat z problémů, máte obavy z toho, že zkolabujte, skončíte v blázinci, přijdete o svá práva... Těžko se dá diagnostikovat přes internet, ale myslím, že by v takovém stavu pomohlo, pokud byste měla možnost své potíže konzultovat s psychiatrem a možná by Vám ulevila nějaká medikace, která by Vás trochu postavila na nohy a Vy byste pak byla lépe vybavená postavit se problémům v rodině, které zmiňujete a nějak konstruktivněji situaci řešit. Napadá mě také se obrátit na krizové centrum, ta umožňují i krátkodobý několikadenní pobyt, kdy člověk získá od situace trochu odstup, má veškerou psychoterapeutickou i medicínskou podporu a tato centra nejsou nic podobného psychiatrickým léčebnáým, kterých se obáváte. Navíc byste tam mohla konzultovat i případnou medikaci. Pokud jste z Prahy, doporučuju obrátit se na Krizové centrum RIAPS, více informací včetně kontaktu najdete na http://www.csspraha.cz. Můžete tam přijít bez objednání kdykoli po 24 h. Mám s tímto zařízením velice dobré zkušenosti, jsou velmi vstřícní, nemusíte se ničeho obávat. Držím palce.