psychicka porucha???
Zuzi
Dobrý den, měla bych na Vás menší prosbičku o radu. Mám přítele se kterým jsme se před rokem rozešli. On si začal s jistou dívkou, která ho natáhla na drogy, které bral tak 3-4měsíce v kuse. Poté jsme se začali opět scházet a on byl v hrozném stavu a chtěl s tím definitivně skončit. Tak jsem mu pomáhala co jsem mohla. Postupně to oddaloval a nyní je už asi 5měsíců čistý. Bez pomoci odborníka. Ale naskytl se nám jistý problém, se kterým si nevím rady. On byl vždy flegmatický a nežárlil. Ale dnes, co jsme spolu zpět, je výbušný, chronicky žárlivý a nemá žádnou sebedůvěru. Nedávno se měl představit před skupinkou lidí a celý se rozklepal a skoro nevydal hlásku. Měl nějaký nervový záchvat. Poraďte mi prosím, jak mu pomoci, či vyhledat nějakého odborníka a zda je možnost se z toho co nejdříve dostat. Takové stavy nás ubíjí oba. Děkuji předem za odpověď . Zuzka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že jsou takové stavy hodně nepříjemné. jeho chování může být do určité míry ještě pozůstatkem z období, kdy bral drogy. Celková labilita, malá sebedůvěra apod. se nejlépe dají řešit psychoterapií. Není to sice extra rychlé řešení, zato je velmi účinné. Zpočátku je možné podpořit ho ještě psychofarmaky, ta mají ale význam právě v kombinaci s terapií. určitě je dobrý nápad, aby se přítel obrátil na nějakého odborníka. Pokud byste nevěděli kam, napište, odkud jste, pokusím se Vám nějaký vhodný kontakt najít a poslat.