jak pomoci otci
m
Dobrý den,ráda bych se poradila jak pomoc otci aby se léčil ze závislosti na alkoholu nebo jesli bych mohla vůbec nějak zařídit ,aby léčbu podstoupil ač nedobrovolně,protože on přece žádný problém nemá.pozoruju u něj středně těžkou závislost. S rodiči nebydlím a matka se bojí cokoliv podniknout,nevím jak bych mohla já postupovat.Dokáže být i agresivní.Je mi to líto není špatný člověk a moje děti přijdou o dědu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nedobrovolně je velmi těžké někoho do léčby dostat. Je to možné v podstatě jen tehdy, pokud ohrožuje sebe nebo druhé na životě nebo na zdraví (významně). Zkusila bych být Vámi s otcem si o celém problému otevřeně pohovořit. Nenechte se přitom zastrašit jeho agresivitou, bude to sice nepříjemné, ale ustupovat nemá smysl. Pokud si uvědomí, že má problém, můžete mu pak doporučit nějakou odbornou pomoc, pro začátek klidně ambulantní. Pravděpodobnější je, že si nic nepřipustí. Pak by myslím bylo nejlepší, aby se Vaše matka, případně s Vámi, zašla poradit k odborníkovi, jak s otcem žít, jak ho motivovat k léčbě a změně. Jakékoli kontakty Vám ráda zašlu, pokud mi napíšete lokalitu.