test na drogy
zoubek
Dobrý den,v zaměstnání budou dělat namátkové testy na drogy.Chci se zeptat, jak po jaké době je možné zjistit pervitin v moči, slinách, potu a krvi.děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Testy na přítomnsot drog se dělají obvykle z moči, méně často ze slin nebo potu. Z krve se testy v rámci zaměstnání obvykle nedělají (i když samozřejmě záleží na tom, o jaký druh práce jde). U pervitinu je detekce z moči možná 3 - 21 dní od posledního užití, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne. Detekce z krve je možná 1 - 3 dny po posledním užití, detekce ze slin a potu je obdobná jako u krve. Chápu, že Vám hrozí průšvih. S ohledem na typ práce (který neznám), je ale potřeba taky zvážit nakolik je intoxikace pervitinem ohrožující pro výkon práce. Pokud jste řidič autobusu, je to něco jiného, než pokud děláte číšníka... Rizika užívání pervitinu mohou být závažnější než jen to, že se to zjistí v testech.