pernik
Ahojte,pokusim sa to napisat co najstrucnejsie. Sme Slovaci-Bratislavcania zijuci v Taliansku. Od augusta sme manzelia, od septembra viem, ze manzel berie pervitin, priznal sa mi sam. Nechapem to (seba samu?), ale nezistila som to. Domov chodime asi raz za mesiac a kazdu navstevu napriek slubom a predsavzatiam pervitin vzdy uzil. Najdlhsie obdobie medzi uzitim bolo 6 tyzdnov. Obratili sme sa aj na miestne protidrogove centrum. Situacia sa podla mna vsak nelepsi. Ak pripustime moznost, ze s tym chce naozaj prestat, ako hovori - predpokladam, ze ak nechce, nepomoze nic - co mam robit ja ako partner zijuci s nim v jednej domacnosti? Viem, ze pripady posudzujete asi aj individualne, ale prosim aspon o nejaku radu - ja som uz v koncoch. Pripadne co je dolezite, aby robil on. Mimochodom pracuje tu ako lekar. Ma 28 rokov. Dakujem

Odpověděl: Martin Hulík
Nemusíte si si vyčítat, že jste to nezjistila. Občasné užívání pervitinu se dá docela dobře skrývat. Teď už to nebude tak snadné, když víte, jak to vypadá.
Doporučuji tlačit manžela k pravidelnému kontaktu s odborníkem v Itálii. Zároveň se poptejte po možnosti docházet na podpůrné skupiny pro rodinné příslušníky uživatelů drog - předpokládám, že taková služba existuje i v itálii. Takový program vám dá docela dobrou představu o tom, jak se k manželovi (co se týče drog) máte chovat, co funguje, co méně.
Zdá se, že návštěvy Slovenska jsou obzvlášť rizikové. Mohlo by pomoci detailní plánování návštěv (hodinu po hodině - nejlépe písemně) a přijmutí některých opatření, která sníží riziko relapsu - vyhnutí se určitým místům, lidem... Jedna až dvě návštěvy Slovenska bez drogového relapsu by vašemu manželovi mohla dodat potřebnou sebedůvěru tak, aby to příště zvládal lépe.
Měl by úplně abstinovat od nelegálních drog a po určitou dobu raději i od alkoholu.