závislost
Dobrý den, můj přítel je závislý na pervitinu, myslela jsem si to od začátku vztahu, ale tvrdil že ne, že si to mám srovnat v hlavě atd..Půl roku zpátky přiznal,že bez toho nevstane.A kasal se, jak na vánoce přestane, dlouhé volno atd..věřila jsem tomu.Do dnešního dne si smaží vesele dál a já nevím, co mám dělat.Sama jsem si větší závislostí sama prošlo, takže vím, že když člověk nechce, nic nezmůže..Teď přišel s tím, že čím víc prudím, tím mín se mu chce (pochopitelně) a že si prý musí začít zvykat pomalu-to jsem mu navrhovala, protože fajn, když bez toho nevstane, budiž, ale o víkendu nemusí smažit...Jenže nevím, jak si to představuje, protože den nevysmaženýho jsem ho viděla po dlouhé době před měsícem...Přijde mi, jako bych mu dala povolenku...Už mě to začíná ničit a nevím,co s ním.NAvíc plánujeme rodinu, jestli čeká, že se zadaří a já mu oznámím to novinu a on přestane? A pak zjistí, že ani tak to nejde, pak, až by bylo na světě atd...Jaké jsou možnosti nějaké ambulantní léčby nebo doporučit mu nějakéhp psychologa nebo tak něco. Vím, že na něj nesmím tlačit, ale nemůžu sedět jen tak, je mu 30let, opravdu plánujeme a pracujeme na mimču, na které se moc těší...Fakt mám pocit, že na to spoléhá, že to bude to ono, ale já osobně na to nechci spoléhat a co si budeme povídat-jisté riziko u těch spermií...A mám ještě jednu otázku pro mne důležitou-jak je možné, že přítel nemá zvětšené panenky??Proto jsem si od začátku myslela, že přeháním, protože nezažila jsem nikoho, komu by se nerozjeli oči a i když je měl tmavé.On má světlé a nemá panenky jak tenisáky-od počátku.Jak to je možné prosím? Kam se tedy mohu obrátit? moc, moc díky.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zajímalo by mě, co byste řekla někomu jinému, kdyby Vám takový příběh vyprávěl? Pravděpodobně byste se podivila, proč někdo, kdo si závislostí sám prošel, tak moc nechce vidět, jak vážná je situace toho druhého. Opravdu si chcete pořídit dítě s někým, kdo denně bere, evidentně toho nechce nechat a vaše oprávněné požadavky na to, aby přestal označuje za nátlak? Dítě je velký zásah do partnerství, rozhodně ne vždycky pozitivní, zabere na čas celou Vaši pozornost a pochybuji, že by zrovna to se přítelovi nějak líbilo. Řešit závislost dítětem opravdu nefunguje. Způsobíte si tím velké problémy a to už vůbec nemluvím o tom, jaké podmínky do začátku života bude mít Vaše dítě. Váš partner Vás navíc naprosto bezohledně ohrožuje v abstinenci, jestliže jste si jednou závislostí prošla, je k ní vždycky blízko. Zdá se, že se hodně věcí doma točí podle něj, což je pro něj to nejpohodlnější. vy přitom máte naprosté právo požadovat po něm abstinenci a pokud ne, rozhodnout se, jestli s ním chcete být. Pokud ale nechcete dítě vychovávat sama, je podle mého názoru nezodpovědnost teď otěhotnět. Co se týče Vašeho dotazu na rozšířené zorničky - je to zvláštní, ale anomálie existují jistě i v tomto. Případně to může kombinovat třeba s opiáty, to by pak nebylo na očích tak poznat.