...
Luke69X
Dobrý den pane doktore Minaříku. Děkuji za stručnou a jasnou odpověď.Máte pravdu,já se nezeptal.Můj dotaz tedy zní-jak mám postupovat?Upřímně-já vůbec netuším.Předpokládal jsem,že poradna on-line bude alespoň prvním krokem k řešení mé situace.Problém jsem vám popsal.V podstatě asi vím,jak bych měl postupovat,minimálně první kontakt s vaším,či jiným centrem by byl na místě.Jenže to by musela být spolupráce i na straně mojí ženy.A ta bohužel není.Ona si je jistá,že má vše pod kontrolou.Nepřipouští si možnost jakéhokoliv problému či nzávislosti.Tím bohužel strhává i mě zpět.Dotaz tedy zní-jak mám dále postupovat,když kontakt s odborníky odmítá zcela.?Děkuji a pokud jsem obtěžoval,omlouvám se.Luděk

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pravděpodobně došlo k nedorozumění. Od stejné přezdívky přišly předchozí dotazy dva, v jednom z nich se nedopatřením (asi jste ho odeslal před vyplněním textu), nic nezobrazovalo. Na něj reagoval kolega s tím, že musíte do dotaz něco napsat, pokud chcete odpověď. Asi si nevšiml, že následující dotaz od stejné přezdívky již obsahuje Váš dotaz týkající se manželky. Obvykle skutečně nereagujeme na dotazy způsobem "musíte se zeptat". Tímto se tedy omlouváme. Chápu, že jste ve velmi obtížné situaci. Řešení situace jistě předpokládá spolupráci Vaší ženy, nicméně by asi nebylo od věci problém probrat s odborníky sám a zkusit najít postup, jak manželku ke spolupráci s odborníky přimět a také si lépe nastavit svoje vlastní hranice. Chápu, že Vás to strhává zpět, je potřeba také situaci řešit s ohledem na děti. Z Vašeho dotazu stále cítím, že se ji přes to všechno snažíte trochu omlouvat. Myslím, že v takové situaci je nějaký nátlak skutečně na místě. I když je jasné, že nechcete věci řešit přes instituce, když se jedná o děti, tak by přinejmenším manželka měla mít od Vás jasné informace, jak situace může dopadnout, pokud bude v užívání pokračovat dál a kam jste ochoten zajít a kam už ne. Pokud nám napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit kontakt na zařízení, která se zaměřují na rodiče, kteří mají/měli problémy s drogami a mají děti, případně na zařízení, která poskytují pomoc rodičům, partnerům a blízkým lidí, kteří užívají drogy. Zatím přeji hodně štěstí.