žloutenka
jája
dobrý den,v poslední době jsem pracovala s drogově závislími lidmi aniž bych to věděla,tudíž ani nevím zda mají žloutenku,nebo jiné chroby.Každý den jsem sahala na stejné věci jako oni,používala hrnečky omyté,chodila po nich na wc.Dnes jsem ale našla jejich stříkačky a byl to pro mě šok,protože mám půlroční miminko a bojím se abych nebyla nakažená žloutenkou a nepřenesla to i na své dítě.Nic o těchto věcech nevím.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pravděpodobnost nákazy, pokud jste zachovala hygienická pravidla, která vás učila maminka (jako umýt si ruce po WC a před jídlem, nalévat si mléko do čistého hrnečku atd.) je minimální. Pokud ne, hrozí vám žloutenka typu A, ale je po epidemii, spousta lidí je očkovaná, takže pravděpodobnost není vysoká. A pokud jste si s nimi neaplikovavala drogy, neměla pohlavní styk, tak pravděpodobnost jiné žloutenky je malá. U ostatních chorob je to podobné, tak se zbytečně neděste. :-) Samozřejmě, kdybyste se necítila, tak se ozvěte, pokusili bychom se vás někam nasměrovat.