pervitin
myska
Dobrý den,to jsem zas já. Jsem přeléčena interferonem na hepatitidu C cca 4 roky nazpět, jaká je šance, že se mi to po užívání perníku může zas objevit? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vypadá to, že stále zvažujete, zda si dát pervitin (nebo už nezvažujete a berete, není z dotazu poznat). Na Vašem místě bych se pokusila svoji energii nasměrovat spíš k tomu, co Vás vůbec k úvahám o tom, že si znovu dáte, vede a co je za tím... Ale to už jsem psala minule, tak se nechci opakovat. Co se týče hepatitidy C. Pervitin samozřejmě není pro Vaše játra, která jsou zatížena proděláním hepatitidy C a následnou léčbou, nic dobrého a je to ohrožení pro Váš zdravotní stav. Pervitin sám o sobě návrat hepatitidy nevyvolá, nicméně pokud se při užívání pervitinu budete chovat rizikově (promiskuita, nedodržování zásad bezpečného sexu, sdílení injekčního náčiní), tak se můžete opětovně nakazit, přestože už jste jednou léčbu hepatitidy prošla. Myslím, že léčba interferonem fakt není moc velká zábava a jistě by se Vám jen kvůli nějaké neopatrnosti nechtělo absolvovat tohle martyrium znovu. Opětovná nákaza sice nesouvisí přímo s užitím pervitinu, ale pokud člověk bere, tak se pohybuje v rizikové komunitě lidí a často se nechová úplně ukázkově, že...