Subotex
Katka
Ahojky! ..Chtěla jsem se zeptat, jak dlouho je poznat subotex v moči? Můj přítel (26 let) užívá již od 15 let drogy - nejprve pervitin, poté heroin, již byl na 4léčbách.. Nyní dokončil léčbu a následné chráněné bydlení, které však opustil ve 2.fázy kůli neshodám s úplnou abstinencí alkoholu.. Před 14dny měl relaps-užil pervitin, nyní jsem měla podezření a chtěla mu dát namátkový test, na kterých jsme domluveni, test byl pozitivní na opiáty, přítel však tvrdí, že před 14dny při relapsu (pervitin) užil i subotex či soboxan 8mg (nebyl si jist a já název soboxan ani neznám) a že tyto látky jsou v moči znát déle (na portálu "extc" jsem se dozčetla, že opiáty jsou znát v moči 1-4dny). Přítele mám moc ráda a i na něm jsou vidět pokroky, jsme spolu již 5let, ale již mu nechci odpouštět žádné lži, proto Vás moc prosím o pomoc! Sama drogy neužívám, budu se těšit na odpověd:)) S pozdravem a přáním pěkného dne Katka

Odpověděl: Jakub Minařík
Buprenorfin, který je účinnou látkou léků Subutex a Suboxone (tam je s příměsí naloxonu) se obvykle po 14 dnech po jednorázovém užití již v moči nezachytí, ale individuelní odlišnosti jsou možné. Nicméně, pozitivní by byl test jen na buprenorfin, nikoliv na opiáty. Testy na opiáty reagují na látky se strukturou molekuly morfia (proto opiáty, morfium je hlavním alkaloidem opia), opioidy (látky s efektem jako morfium, ale jinou chemickou strukturou) - buprenorfin a metadon mají strukturu odlišnou a mají vlastní testy. Detekovatelnost u obou těchto látek je delší, protože mají delší eliminační čas. Na druhé straně - citlivost testů je tak vysoká, že hodně makovaný rohlík udělá pozitivitu na morfium. Obvykle tedy klientům zapovídáme jíst makové věci a nebo si musí platit konfirmaci v laboratoři. Osobně bych soudil, že se partnerovi ta abstinence moc nedaří.