testovani uziti drog
Dobry den, protoze jsme zjistili, ze nas 16 letý syn experimentuje s drogami rádi bychom prováděli namátkové testy na jejich užití. Protože nevím jak dlouho po požití je možno drogu zjistit potřebuji informace, jak mohu testovat (čas do kdy po požití a jakým testem) užití marihuany, pervitinu, tripu, lysohlávky případně dalších všobecně rozšířených drog. Děkuji za pomoc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, testy na drogy jsou volně dostupné v lékárně, a to na marihuanu, pervitin i další látky (kokain, opáty, některé zneužívané léky, psilocybin - lysohlávky), nejsou dostupné na testování LSD. Je ovšem velmi sporné, k čemu jsou dobré. Samotný test totiž nic neřeší. Hlavní je se synem komunikovat, bavit se s ním o celém problému, o jeho přístupu k drogám apod. Testy ukáží pouze to, jestli pár dní před jejich provedením dítě drogy užilo nebo ne. Doba možné detekce se pohybuje od 1 dne od posledního užití u kokainu až po týdny při dlouhodobém užívání marihuany a návykových léků jako je Diazepam apod. Je třeba ale také počítat s tzv. falešnou pozitivitou,t edy že asi 3% testů ukáže pozitivní výsledek, přestože droga užita nebyla a je pak potřeba udělat přetestování v laboratoři, pokud dítě tvrdí, že drogu neužilo. Jejich užití je opravdu problematické a měly by být až poslední volbou a vždy dohromady s další intervencí. Jak jednat s dítětem, které experimentuje s drogami máte velmi dobře a podrobně popsáno na www.odrogach.cz v sekci "pro rodiče".