Jsem jen úplně vypatlanej feťák ! ?
Tereza
Děkuju za odpovědi,omlouvám se,že jsem je poslala opakovaně,blbnul mi net.. Myslíte, že se opravdu jedná o toxickou psychózu? Když přestanu brát, přestanu mít pocit, že mě všichni pozorují? Ted jsem si 2dny nedala, s přítelem,jak jsem o něm psala, ke kterýmu se chci ještě vrátit, jsme se po dlouhém přemýšlení a po několikátém rozhonutí dokopali k abstinenci. Bylo to neuvěřitelný, vždyť na perníku nejsou absťáky, ale ta únava, nemohla jsem zvednout ani ruku, ty noční můry, svalový tiky, extrémně špatná nálada, podrážděnost, nervozita,.. a nepopsatelná chuť si dát..ale zároveň touha a odhodlanost to zvládnout..zvládla bych to,nevím jak dlouho,ale teď bych určitě nebyla nakopaná,kdyby to přítel nepohnojil a nezavolal si o subáč.Včera jsem dokonce,ikdyž mi bylo zle,tak ikdyž jsem měla možnost mít,dokonce zadarmo,tak jsem toho nevyužila,ale takhle..jsem neměla důvod si nedat a nevyužít příležitosti,aby mi bylo líp.to bylo šílený,koukat se na něj,jak mu bylo zle,jak se v jedu chvíli klepal zimou,osypanej husí kůží a vzápětí strašný vedro, svíjel se v křečích,..a "nepomoct mu.." S tou pamětí a zkreslenou vzpomínkou.. To vím a mám dokázáný, že jinak si to pamatuje on, některý situace mám natočený na videu.. Já jsem, kromě věci stíh, fakt ještě normální. Můžete mi odpovědět, jestli jde nějak zkloubit "normální" život s perníkem? A když bych prisla na nějaký to vyšetření,o kterým píšete, měla bych to někde v papírech nebo tak? Mohlo by to kdykoli během budoucího života někdy vyplavat, při jakékoli situaci, na povrch? Mohl by to někdy někdo zjistit,když to sama neřeknu? Mohlo by se stát, hypoteticky a z jakéhokoli důvodu, že byste mě zavřeli do jakékoli ústavního institutu?? Existuje něco (->co?), co by mě mohlo jakoukoli formou "poškodit", nějak zasáhnout do dosavadního "normálního a svobodnýho" života? A kam bych s těmahle problémama mohla zajít? Existuje nějakej psycholog,za kterým bych mohla jit? A existuje psycholog, kterýho bych nemusela platit? Nebo kolik to tak řádově stojí a opět - může mě to nějak "ublížit"?

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho co píšete, tak se nelišíte od jiných uživatelů pervitinu. Vaše dotazy nejsou až tak jiné, je v nich jen více informací nasypaných jedna přes druhou, ale nic nač bych nebyl zvyklý. Má to hlavu a patu, nejste úplně mimo. Jen se to hůře čte a nejsem si jistý nač mám přesně odpovídat. Ale žádný drámo. :-) Ohledně nějaké péče - myslím, že se nemusíte moc bát. O moc horší to být nemůže. Počítejte s tím, že policie vás už zmapovanou má, takže pokud byste chtěla jít pracovat k policii a nebo tajným službám, tak to bude složité. Pro normální život to není až tak podstatné, v případě zdravotní péče ve specializované ambulanci máte dokumentaci a ambulanci, zprávy mimo ni se obvykle poskytují jen jiným zdravotnickým zařízením, tak, že je buď dostanete s sebou a nebo jim řeknete že chodíte tam a tam a oni nás pak zkontaktují. Ambulance sama obvykle nikoho nekontaktuje, resp. spíše jen v situacích, kdy už to stejně všichni vědí, nebo když vám jde o život - napřiklad když vás hospitalizuji pro toxickou psychozu v léčebně, tak to že s kolegy zkonzultujeme postup vám může být jen k duhu, např. kolegové vám nebudou dávat léky, které selhaly a nejspíše vám nepomohou, zkusí rovnou jiné. Poradenství a PT pomoc existuje i bezplatná, resp. je obvyklejší, pokud byste chtěla někam doporučit, zkuste se podívat na naše stránky (www.sananim.cz), zavolejte do Kontaktního centra, dohodněte si s kolegy schůzku, nebo se ozvěte nám do CADASu a nebo do Denního stacionáře. Rádi vás uvidíme. :-)