chci pomoct,ale nevím jak..
dany
Dobrý den,chci se zeptat,jak bych mohla pomoci,eventuelně jak navázat řeč se svým otcem,který má dlouhodobý problém s alkoholem...je to dobrý táta člověk relativně na úrovni v práci spolehlivý,dobře vypadá i vystupuje,takže by nikoho z jeho profesního okolí ani nenapadlo,že pije... ale opak je pravdou...když příjde domů sahá po pivu a nenápadně chodí upíjet tvrdý alkohol (když není tvrdý dolívá se k pivu vínem)tak aby si toho nikdo nevšiml... a pije než usne prakticky pořád...během volného času.nemá už o nic zájem...proště jen sedne k televizi a pije...dříve to nikdo neřešil..nebýval agresivní,podrážděný nic...myslely jsme ,že takhle pije příležitostně..nežijeme totiž ud od šesti let s tátou.. ale teď zhruba po patnácti letech takového "popíjení" je apatický,mluví z cesty.reaguje velice podrážděně na veškeré poznámky týkající se alkoholu a dokonce začíná být agresivní vůči své manželce se kterou má tříletou dceru.. tátovi je 47 let a mám strach jestli už se nemohlo pití odrazit i na jeho zdraví...jak mu mohu pomoci z pozice dcery (22let) jak ho přimět aby to řešlil a jaký zvolit přístup?????táta je velice flegmatický ..jednoduše všechno nějak dopane a nějak se samo vyřeší..ale tohle se samo nevyřešíí... předem děkuji za odpověď..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, 15 let pití je hodně a jistě se to projevilo i na jeho zdraví i na jeho psychickém stavu, motivaci k jakékoli činnosi apod. Rozhodně byste neměli couvat před jeho agresivními reakcemi na poznámky o alkoholu. To jen svědčí o tom, že s ním problém má a zřejmě si ho i uvědomuje, jen to nemůže zatím přiznat. Bylo by dobré postupovat společně se všemi jeho blízkými, tedy hlavně s manželkou. Říkat mu otevřeně, jak jeho situaci vidíte, že se o něj bojíte a jak Vám je, když se takhle ničí. Takový nátlak může urychlit jeho rozhodnutí něco se sebou dělat. Pokud byste měla zájem situaci zkonzultovat osobně, mohla bych Vám doporučit kontakt na někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit, pokud mi napíšete, odkud jste. Zatím přeji hodně štěstí.