Léčba závislosti
Anahto
Dobrý den, syn 36 let užívá Pervitin, tvrdí , že šňupáním.a ještě k tomu začal hrát automaty.Sám asi těžko zvládne zbyvit se těcht návyků. Nepracuje, zatím žil z půjčených peněz. Není schopný chodit do práce v důsledku užívýní drogy. Je velmi vyhublý, v obličeji samý bolák, agresivní. Jsou okamžiky, kdy se sním dá mluvit normálně. Ke všemu se přiznal, ale zatím se nechce jít léčit. Teď bylo pár okamžiků, které by pro něho mohly být zlomové. Feťáci mu vykradli byt a a vypadá to, že se pokouší do bytu nastěhovat/ výměna zámků apod/. Nechápu proč je do bytu vůbec pouštěl. Tvrdí, že toho nechá sám/ nevěřím mu a hlavně to sám nezvládne/. Je zralý na léčebnu. Vím, že nástup na léčení je dobrovolný. Nevím jakým způsobem by semi ho podařilo přesvědčit, aby nastoupil azačal se léčit, navíc má "kamarádku" závislou na heroinu, která má nastoupit do výkonu trest. Nevím jestli by mu to mohlo pomoci. On sám ví a i to říká, že nemůže ve svém bytě zůstat a aže potřebuje pryč z místa bydliště, mimo město. Zná totož celou drogovou síť, včetně velkých ryb. Dokonce si o něm / heráci/ maslí, že ho nasadili mezi ně tajní/. vypadalo to jednu chvíli tak, že učinili pokus dostat se do bytu, předávkovatho, převést na heroin a byla by z něj poslušná figurka asnad i bílý kůň. Těch signálů z jeho strany nastoupit léčbu, je zatím minimum, ale jsou tam. Můžete mi poradit jak na něho. Nástup do léčebny by byl ideální, protože by dostal z města a došlo by k přerušení kontaktu s drogově závialými. Přiznal se ke všemu, kdo mu dal první dávku, že je i prodával, aby měl peníze apřitom si vydělával v zaměstnání velmi slušné peníze. Pomůže mi i slovní pomoc, třeba jenom jedno slovíčko. Potřebuji ho tzv. nakopnout. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, že syn by potřeboval léčení. Nejen ale proto, aby se dostal z prostředí drog, to samo o sobě nepomáhá. Hlavně se potřebuje vyrovnat se svou psychickou závislostí na droze. A to je mnohem jednodušší s něčí pomocí a v chráněném prostředí, kde drogy nejsou. Vy pro to můžete udělat hlavně to, že ho budete podporovat v rozhodnutí jít se léčit a naopak mu nebudete pomáhat (ani finančně, ani jinak) v případě, že dál zůstane u drog. Musí si sám zažít, jakou cenu za drogy bude platit. Pro každého je potřeba jiná zkušenost, možná právě ztráta bydlení pro něj bude ta pravá, možná bude potřebovat ještě něco horšího. Není to ale tak, že by z něj prostředí dělalo závislého, drogy užívá on a jen on se o tom rozhoduje. Pokud byste měla zájem situaci zkonzultovat osobně, mohla bych Vám doporučit kontakt na někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit, pokud mi napíšete, odkud jste. Zatím přeji hodně štěstí.