Drogové testy
ajka
dobrý den,chtěla bych se zeptat,jak dlouho se v krvi drží thc ,pokud trávu kouřim cca 7měsíců,každý den......dále také kolik stojí takové testy ,dělané doktorem,z krve....a muj poslední dotaz se týká pervitinu,extáze a jiných takocých těch drog ,které se požívají předevšim na akcích,jak dlouho se tyto drogy dají zjistit z krve...předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Obvykle se testy na přítomnost drog dělají ze vzorku moči, nikoli krve (z moči se dají detekovat déle). Co se týče marihuany, tak THC se dá v krvi detekovat do 14 dní, z moči až od několika dní do jednoho měsíce od posledního užití, výjimečně déle. Závisí to především na frekvenci a intenzitě předchozího užívání. Pokud kouříte trávu několik posledních měsíců denně, tak se doba možné detekce bude blížit spíše té horní hranici. Kolik stojí přesně test na přítomnost drog z krve, by Vám řekli v toxikologické laboratoři - řádově se to pohybuje v tisícových položkách, záleží na tom, co všechno chcete testovat a jakým způsobem (laboratorních metod je povícero, různě náročných a přesných). Můžete kontaktovat např. Toxikologickou laboratoř, Praha 2, Na Bojišti 3, tel.: 224 961 111, 224 911 267. Co se týče ostatních drog, tak pervitin lze detekovat z krve 1- 3 dny, z moči se dá zjistit 3 - 21 dní, s ohledem na frekvenci a intenzitu předchozího užívání (při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne), u extáze je detekce z krve možná 1 - 3 dny, z moči do 14 dní (při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne), kokain se dá z krve i z moči zjistit do 24 hodin. Ohledně "jiných takových těch drog, co se užívají především na akcích" Vám žádnou konkrétní informaci nedám, musela byste přesně specifikovat, jaké drogy máte na mysli, doba detekce se může velice různit (od několika dní do několika týdnů). Jen na závěr bych ráda dodala, že užívání uvedených drog má i jiná rizika, než že se na to přijde v testech...