Kombinace metadonu s benzodiazepiny
hombre
Beru denně asi 150mg metadonu (v oficiálním programu) a často ho kvůli anxiozitě,úzkosti a nespavosti kombinuju s benzodiazepiny: alprayolam 10-30mg denně,diazepam do 100mg.flunitrazepam max.10-15mg, aj.,aj., v těchto kombinacích je účinek metadonu mnohem silnější a výborně se spí a mizí všechnz pocitz úzkosti,nervozity,strachu a "méněcennosti".....atd. Chtěl bych se zeptat až do jaké mírz je to bezpečné (protože jednou po asi 40 Frontinech jsem zkolaboval a skoro půl dne byl úplně mimo svoje tělo - dával jsem se na sebe zezvrcha a nemohl nic dělat a měl strach,že mě odepíšou jako mrtvýho !!!!

Odpověděl: Martin Hulík
Bezpečné to není - jak už jste si vyzkoušel. Metadon je silný opiát a jeho kombinace s benzodiazepiny a jinými tlumivými látkami může vést k předávkování s rizikem smrti. Navíc, kromě závislosti na opiátech si tak pěstujete závislost na lécích a věřte, že může být stejně nepříjemná jako heroinová. Kromě toho velmi zatěžujete játra, která to taky nevydrží věčně. A komplikací bude asi víc.
Doporučil bych vám mluvit o tom otevřeně s lékařem, který vám předepisuje metadon. Umím si představit, že vás zamedikuje (ale bude to v bezpečných dávkách, bezpečnými léky a pod kontrolou), případně s ním mluvte o úpravě dávkování metadonu. Může to znamenat konflikt s pravidly metadonového programu (asi nebudou nadšení, že do sebe ládujete návykové léky), ale předejdete tak velkému průšvihu.
Držte se. :-)