test na drogy
jirik
1) po jake dobe se da zjistit THC a take LSD z moči? 2) a neni neaka mala hladina ktera se da tolerovat s pravniho hlediska myslim takova hladina aby zamestnavatel za ni nemohl rozvazat pracovni pomer dekuji za vasi odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Závisí na frekvenci užívání, konopí klidně měsíc - pokud užíváte hodně, naopak po jednorázovém užití se testy mohou negativizovat i během týdne. Národní toxikologická laboratoř uvádí následující hodnoty: THC - detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní - detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní. Detekce LSD je složitá díky velmi malým účinným množstvím. Ohledně pracovně právních vztahů nemám moc zkušenost, ale předpokládám, že bude platit podobně jako u kontrol řidičů, že v okamžiku kdy jste v taměstnání musíte být střízlivý. Což v případě konopí znamená nepřítomnost aktivních metabolitů, což bývá po více než 12 hodinách po užití. U LSD by se posuzovala hladina, což může být poměrně složité, pokud jí bude laboratoř vůbec schopna stanovit. V hodnocení bude významný i klinický stav - zda jste jevil známky ovlivnění, nebo ne, vyšetření by měl provést lékař. Ještě je asi významné, co děláte - příslušníci ozbrojených složek, letci, řidiči, ... budou mít nastaveny mírně jiné podmínky, než například barman v undergroundovém klubu. :-) P.s. Myslím, že rozumné doporučení je páchat večírky o víkendu, kdy pak jdete do práce až v pondělí a stačíte vystřízlivět.